Actualitate

Aeroportul Internațional Cluj a sărbătorit pasagerul cu numărul 2 milioane. David Ciceo: „Vom continua dezvoltarea infrastructurii și serviciilor aeroportuare în beneficiul pasagerilor”.

Cu un trafic aerian în continuă creștere, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a marcat, vineri, 1 august, pasagerul cu numărul 2 milioane.

Pasagerul cu numarul 2.000.000, sărbătorit pe Aeroportul Internațional Cluj|Foto: monitorulcj.ro Pasagerul cu numarul 2.000.000, sărbătorit pe Aeroportul Internațional Cluj|Foto: monitorulcj.ro

 

 


Moment aniversar pentru Aeroportul Internațional Cluj, care a marcat, vineri, 2 milioane de pasageri. 

Astfel, dacă în 2024 pe aeroporturile din țară a existat o creștere de 6% a traficului de pasageri, la începutul acestui an, președintele Asociației Aeroporturilor din România (AAR) și Directorul General al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, David Ciceo, estima o creștere a numărului de pasageri.


Ne așteptăm la creșterea traficului de pasageri pentru anul 2025 și vom continua dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare”, anunța în februarie 2025 David Ciceo, președintele AAR, directorul Aeroportului Internațional Cluj.

2.000.000 de pasageri pe Aeroportul Internațional Cluj

În 2025, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj atinge pentru a șaptea oară în istoria sa pragul de 2 milioane de pasageri înregistrați într-un an calendaristic, această celebrare devenind astfel un eveniment simbol.


CITEȘTE ȘI: 
David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România: „Pregătim infrastructura aeroportuară pentru dublarea traficului în următorii 15 ani”

Anul acesta, această bornă este atinsă mai devreme față de 2024, când evenimentul a avut loc pe 26 august.

Pasagerul cu numărul 2.000.000 a sosit la Cluj-Napoca cu zborul operat de LOT Polish Airlines pe ruta Varșovia – Cluj-Napoca. Acesta a fost întâmpinat la sosire și premiat simbolic, în semn de apreciere pentru alegerea făcută și pentru încrederea acordată serviciilor oferite de aeroport. 


Pasagerul 2.000.000, Christine Hayden, întâmpinat pe Aeroportul Cluj de primarul Emil Boc și directorul Aeroportului Internațional „Avram Iancu”, David Ciceo|Foto: monitorulcj.ro

„Depășirea pragului de 2 milioanede pasageri pentru a șaptea oară reprezintă nu doar o realizare statistică, ci și o confirmare a evoluției sustenabile a aeroportului, susținută de noile recorduri înregistrate după prima jumătate a anului. Ne vom concentra în continuare asupra dezvoltării infrastructurii și serviciilor, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor pasagerilor și partenerilor noștri, cărora le mulțumim pentru încrederea acordată”, a declarat David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj. 

David CIceo: „Continuăm dezvoltarea infrastructurii și serviciilor aeroportuare în beneficiul pasagerilor”|Foto: monitorulcj.ro

Depășirea pragului de 2 milioane de pasageri în 2025 evidențiază trendul ascendent al traficului aerian și reafirmă poziția Aeroportului Internațional Cluj ca lide rregional în cadrul aeroporturilor din România. 


Astfel, după un prim semestru din 2025 marcat de rezultate record și o creștere semnificativă față de aceeași perioadă a anului trecut, luna iulie a adus un reper important: în 29 iulie 2025, aeroportul a procesat 13.760 de pasageri, reprezentând cel mai mare trafic zilnic înregistrat vreodată în luna iulie. În prima zi a lunii august însă, borna de 2 milioane de pasageri a fost depășită. 

Vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu, a apreciat rezultatele Aeroportului din Cluj, care reprezintă o cale sigură pentru investițiile din județ:

Aeroportul clujean este poarta de intrare pentru investitori atât în oraș, cât și în regiune, iar dezvoltarea aeroportului trebuie susținută în beneficiul orașului, al clujenilor și turiștilor. De asemenea, prin investițiile atrase putem crea noi locuri de muncă în municipiu și în județul Cluj”, a declarat Radu Rațiu. 

Radu Rațiu, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj: „Aeroportul clujean este poarta de intrare pentru investitori atât în oraș, cât și în regiune”|Foto: monitorulcj.ro

„Prin calitatea serviciilor pe care Aeroportul Internațional Cluj le oferă, avem șansa să facem orașul nostru și mai cunoscut, iar mesajul pe care Clujul trebuie să-l dea este că doar împreună putem reuși. Este un rezultat extraordinar: de la 32.000 de pasageri în 1996, la 2 milioane de pasageri în 2025. Cred că asta spune totul despre performanța aeroportului”, a declarat primarul Emil Boc, prezent la eveniment. 

Tânără din SUA, pasagerul premiat pe Aeroportul din Cluj

Christine, pasagerul cu numărul 2.000.000, care a venit la Cluj cu zborul operat de LOT Polish Airlines, a fost întâmpinată de fiica ei, Emma. Christine Hayden, originară din SUA, a venit în Cluj pentru a petrece vacanța alături de fiica și soțul ei. 

Pasagerul 2.000.000, premiat pe Aeroportul Cluj|în imagine: Subprefectul Clujului, Florentin Burz; Directorul general al Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo alături de Christine Hayden - pasagerul 2 milioane premiat de Aeroport; primarul Clujului, Emil Boc și vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu|Foto: monitorulcj.ro

Vin în Cluj de 15 ani și am urmărit dezvoltarea Aeroportului din Cluj, astfel încât a devenit extrem de simplu să ajungi din orice parte a lumii în Transilvania

Iar Aeroportul din Cluj este pentru mine unul dintre aeroporturile europene favorite, prin buna organizare și rapiditatea serviciilor de care am avut parte. De asemenea, am fost plăcut impresionată de calitatea serviciilor companiei LOT Airlines”, a declarat Christine. 

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj va atinge în 2025 ținta de 3,5 milioane de pasageri. 

7 milioane de pasageri în 2040

„Avem un an de Schengen, cu multe beneficii pentru pasageri: zborurile pentru zona Schengen reprezintă 77%, iar 23% din zboruri pentru non-Schengen. Pasagerii nu mai trebuie să piardă timp la controlul pașapoartelor, iar zborurile sunt percepute deja drept călătorii similare celor interne prin accesibilitatea serviciilor”, a explicat directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo. 

De asemenea, potrivit estimărilor oficiale, în 2040, Aeroportul Cluj poate atinge borna de 7 milioane de pasageri. 

Prognoza de trafic pe Aeroportul din Cluj: peste 7 milioane de pasageri în 2040|Foto: monitorulcj.ro

„În ce privește creșterea traficului, avem un plan coerent de dezvoltare și considerăm că în 2040 vom depăși 7 milioane de pasageri”, a adăugat David Ciceo. 

Aeroportul Internațional Cluj derulează proiecte de investiții strategice în modernizarea infrastructurii și extinderea capacității operaționale, cu scopul de a susține ritmul de creștere și de a răspunde cerințelor unui trafic aerian tot mai complex. Prin aceste demersuri, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” își consolidează angajamentul de a rămâne un partener de încredere pentru comunitatea locală și pasagerii săi. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Crește traficul aerian de pasageri pe aeroporturile din România. Zborurile internaționale, preferate de români.

2 milioane de pasageri pe Aeroportul Internațional Cluj

Ultimele Stiri
abonare newsletter