O cometă care vizitează sistemul nostru solar o dată la 50 de mii de ani își va face apariția pe cerul nopții. Vezi de când poate fi observată

Spre finalul acestei luni, o cometă descoperită doar anul trecut și care își face apariția o data la 50 de mii de ani va putea fi observată cu ochiul liber.

Cometa va trace atât de aproape de pământ încat va fi vizibilă cu ochiul liber /FOTO: pixabay.com Cometa va trace atât de aproape de pământ încat va fi vizibilă cu ochiul liber /FOTO: pixabay.com

Este prima dată când această cometă poate fi observată. Aceasta a fost descoperită pe 2 martie 2022 de astronomii de la Observatorul Palomar din San Diego, California. NASA a confirmat apoi că, din 12 ianuarie 2023, ea se va apropia de Soare, devenind vizibilă din emisfera nordică, pentru început cu telescoape sau chiar cu binoclul.

Corpul celest va putea fi găsită înainte de miezul nopții de joi spre nord-est, aproape de linia orizontului și, pe măsură ce se va apropia de Pământ, ar putea deveni vizibilă și cu ochiul liber, seara, în apropierea Stelei Nordului.

Cometa va trece apoi în jurul Soarelui, ceea ce îi va da o strălucire verzuie. Cea mai apropiată trecere față de Pământ va fi între 1 februarie și 2 februarie, la aproximativ 42 de milioane de kilometri (de peste o sută de ori distanța dintre Pământ și Lună), fiind vizibilă și din emisfera sudică.  Cometa are o orbită atât de lungă pentru că trece prin zonele exterioare ale sistemului solar.