Ştiri din Transilvania

Săptămâni importante pentru metroul clujean. Bucureștiul a pierdut ultimul tren spre Cluj!

Curtea de Apel Cluj a respins cererea firmei bucureștene Metroul SA privind licitația de elaborare a documentațiilor pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj.

Săptămâni importante pentru metroul clujean. Bucureștiul a pierdut ultimul tren spre Cluj! Săptămâni importante pentru metroul clujean. Bucureștiul a pierdut ultimul tren spre Cluj!

Metroul SA a solicitat revizuirea unei decizii civile a Curții de Apel Cluj, care infirma o decizie anterioară a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Consiliul obligase prin decizie Primăria municipiului Cluj-Napoca să reevalueze oferta depusă de Metroul SA.

După prima pronunțare defavorabilă a Curții de Apel, Metroul SA a solicitat strămutarea procesului de la Cluj. Ulterior, Înalta Curtea de Casație și Justiție (ÎCCJ) a respinse cererea depusă de Metroul SA, acțiunea urmând să se judece tot la Cluj-Napoca.


Metroul SA a epuizat toate căile de atac din România

Luni, 22 iunie, judecata de la Curtea de Apel Cluj s-a soldat cu un nou eșec pentru Metroul SA, cel mai mare consultant în proiectarea rețelelor subterane de transport. Nicio cale națională de atac a deciziei Primăriei municipiului Cluj-Napoca nu mai este posibilă, notează clubferoviar.ro.

„Respinge cererea de revizuire formulată de revizuenta «M» SA împotriva Deciziei civile nr. 270 din 3 martie 2020, pronunţată de Curtea de apel Cluj în dosarul nr. 949/33/2019, pe care o menţine în întregime. Obligă revizuenta să plătească intimatei «M E» SRL suma de 23.643 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă şi executorie. Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 22 iunie 2020”, a decis instanța.


Care erau nemulțumirile firmei bucureștene Metroul SA?

Metroul SA s-a adresat instanței de judecată pentru confirmarea deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care îi dădea dreptate și care infirma decizia Primăriei Cluj-Napoca de a atribui contractul către Metrans și asociații săi. Ulterior, Curtea de Apel Cluj a anulat decizia CNSC. Scopul companiei Metroul SA și a asociațiilor săi era, se pare, obținerea unei nulități absolute a contractului semnat de Primărie cu Metrans.

Oferta Metroul SA – Padeco Japonia a fost plasată pe al doilea loc, în urma unei depunctări a doi experți propuși de Metroul SA. Asocierea a oferit ca preț 29,38 milioane de lei, mai mic decât cel declarat câștigător, iar Metroul SA a acuzat şi depunctarea artificială a ofertei lor. Metroul a susținut că Primăria avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.


Asocierea Metrans – SWS – Systra va realiza studiile de prefezabilitate și fezabilitate

Studiul de prefezabilitate va fi livrat de asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL (România) în termen de cinci luni de la semnarea contractului, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) în termen de 16 luni, iar studiul de fezabilitate peste 26 de luni. Pentru trenul metropolitan, au fost stabilite următoarele termene: la finele lunii a 12-a pentru PUZ şi la finele lunii a 14-a pentru studiul de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentaţia pentru exproprierea terenurilor şi alte reglementări).

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a ridicat problema regimului acestui proiect de infrastructură, declarând că dorește ca metroul să fie similar cu cel din București. Referirea a fost făcută, cel mai probabil, la posibilitatea finanțării metroului clujean din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene.


„Descentralizarea (...) reprezintă un pas important, o condiție, dar nu și o garanție a succesului. (...) Am discutat atât cu domnul prim-ministru (Ludovic Orban – n.r.), cât și cu ministrul Transporturilor (Lucian Bode – n.r.) și cu ministrul Fondurilor Europene (Marcel Boloș – n.r.), pentru ca și metroul de la Cluj să fie inclus în programele de metrou, nu numai Bucureștiul, și am obținut din această persepectivă aprobarea acestor actori instituționali extrem de importanți, pentru ca în exercițiul financiar următor și Clujul să fie prins inclusiv cu acest element de infrastructură”, a spus Boc.

CITEȘTE ȘI:


Un renumit arhitect explică cum încep studiile la metroul din Cluj. Care este sarcina exactă?
 

Ultimele Stiri
abonare newsletter