Educație

Profesor american, despre sistemul educațional din România. Calitatea profesorilor, îndoielnică, elevii, incapabili să rezolve probleme simple

Un profesor american spune că în România există un număr mare de elevi care nu au o înțelegere minimă atunci când vine vorba despre matematică, științe, citire în limba română, iar calitatea profesorilor este îndoielnică.

Profesorul Eric Hanushek Profesorul Eric Hanushek

Profesorul Eric Hanushek este membru al Institutului Hoover din cadrul Universității Stanford și membru al Academiei Americane de Cercetare în Educație.

„Pentru mine ce este îngrijorător în legătură cu România este că există un număr mare de elevi care nu dobândesc abilități de bază. Sunt elevi care nu au nici măcar o înțelegere minimă atunci când vine vorba despre matematică, științe, citire în limba română. Un copil de 15 ani, care dă testul PISA, ar trebui să fie capabil să rezolve o problemă de matematică atunci când i se dau toate informațiile. Un exemplu de astfel de problemă ar fi următorul: Eu plătesc 3.000 de dolari pentru un bilet de avion între SUA și România, cursul de schimb dolar euro este atât, câți euro am dat pe bilet? Acesta nu mi se pare o problemă dificilă pentru un copil de 15 ani, dar 42% din elevii români de 15 ani nu pot rezolva o astfel de problemă”, spune, într-un interviu pentru republica.ro, profesorul Eric Hanushek.


Acesta mai spune că singura țară din UE unde se întâmplă același lucru este Bulgaria.

Eric Hanushek a vorbit și despre felul în care calitatea profesorilor influențează calitatea educației.


„Calitatea profesorilor reprezintă cel mai important element care influențează performanțele elevilor, există dovezi în acest sens (...) Știm că experiența nu este un indicator al calității unui profesor. Nu știm dacă mai mulți ani de studiu îl vor transforma într-un profesor mai bun. Există o rezistență în România în a concedia profesori sau a-i muta în alte posturi. Trebuie să îi concediezi pe profesorii proști sau să îi scoți de la clasă și să le dai alte sarcini. Dacă România nu este dispusă să își schimbe școlile și, în mod special, nu e dispusă să schimbe calitatea profesorilor, acest lucru se va vedea în economie”, a mai spus profesorul.

În lucrările sale, Hanushek a demonstrat că există o strânsă legătură între calitatea educație și creșterea economică a unei țări. Iar calitatea educației este influențată, spune el, în cea mai mare măsură, de calitatea profesorilor.


„Calitatea învățării are un impact dramatic asupra economiei. Este o legătură extrem de strânsă între ceea ce știu eleviii, calitatea forței de muncă din viitor și creșterea economică a României. Este o influență foarte puternică, o legătură foarte puternică între ce știu elevii și cât de bine se vor descurca oamenii în viitor. Dacă România nu este dispusă să schimbe școlile și să ia măsurile dificile renunță la o parte importantă a viitorului său economic. Există o rezistență în România în a concedia profesorii sau a-i muta în alte posturi. Trebuie să îi concediezi pe profesorii proști sau să îi scoți de la clasă și să le dai alte sarcini. Dacă România nu este dispusă să își schimbe școlile și, în mod special, nu e dispusă să schimbe calitatea profesorilor, acest lucru se va vedea în economie. Rata creșterii economice este strâns legată de calitatea forței de muncă și asta fac școlile: pregătesc viitoarea forță de muncă”, a conchis Hanushek.

abonare newsletter