monitorulcj.ro Menu

Educație

Cum rezolvă Dragoș Crișan, olimpic la matematică, subiectul controversat de la Evaluarea Națională

Cum rezolvă Dragoș Crișan, olimpic la matematică, subiectul controversat de la Evaluarea Națională

Zeci de mii de elevi care au susținut miercuri proba la matematică în cadrul Evaluării Naționale au fost bulversați de un exercițiu cu o diagramă. Peste 32.000 de persoane au semnat o petiție prin care cer reevaluarea lucrărilor.

Subiectul I, punctul 6 le-a dat mari bătăi de cap elevilor care au susținut proba la matematică. În timp ce Ministerul Educației spune că răspunsul corect este 3, foarte mulți elevi și părinți spun că de fapt răspunsul corect este 8.

Elevul clujean Dragoș Crișan (clasa a IX-a), olimpic la matematică și participant la concursuri de informatică destinate studenților, asistenților universitari și profesorilor afirmă că varianta Ministerului este cea corectă. „Eu consider că baremul este corect pentru că aici este dată o diagramă, care de fapt este o funcție, iar funcția aceasta trebuie să aibă domeniu de definiție și codomeniu. Este o funcție care trebuie definită pe domeniul notelor la matematică și cu valori în numărul de elevi. Adică, dacă să zicem nota 5 a fost luată de exact 3 elevi și respectă definiția unei funcții. Adică nota 5 nu a putut fi luată și de 3 elevi și de 4 elevi, a fost luată de fix 3 elevi”, a explicat Dragoș Crișan.

Elevul, as la matematică și informatică arată de ce nu este bună varianta celor care au dat răspunsul 8. “Dacă ar fi cum spun unii, adică cealaltă variantă, ei zic că funcția aceasta ar fi definită pe numărul de elevi cu valori în mulțimea notelor, dar aceasta nu se poate pentru că și în diagramă este un exemplu. Dacă ar fi cum zic ei ar însemna că nota 3 a fost luată și de 5 elevi și de 9 elevi și de 10 elevi, ceea ce e clar că nu se poate. Și când se reprezintă graficul unei funcții pe OX se scriu valorile lui X și pe OY e f(x). Așa se face și atunci pe OX trebuie să fie notele la matematică, care se și potrivesc că e 1,2…până la 10 și pe OY numărul de elevi, de la 0 la 8. Atunci răspunsul e cum spune Ministerul Educației în barem”, spune Dragoș Crișan.