Economie

Contractele de muncă vor putea fi semnate și electronic

Guvernul va modifica prin Ordonanță de Urgență Codul Muncii, astfel încât contractele de muncă vor putea fi semnate și electronic.

 

 


Guvernul va discuta o ordonanță de urgență prin care modifică Codul Muncii pentru a permite încheierea contractelor de muncă și a altor acte convenite între angajați și angajatori cu semnătură electronică, potrivit proiectului aflat pe ordinea de zi.

 


Ordonanța de Urgență detaliază cele două posibilități avute în vedere: semnătură electronică calificată pentru contractele de muncă/acte adiționale și semnătura electronică avansată pentru documente din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă.

Contractele se vor putea încheia prin semnătură electronică

-Părțile convenite să utilizeze, la încheierea contractului individual de muncă/actului adițional la contract, după caz, semnătura electronică calificată, însoțită de marca temporală calificată și emisă de un prestator de servicii de încredere calificat potrivit Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE și acreditat de către autoritatea competentă la nivel național sau la nivelul unui stat membru al Uniunii Europene, după caz.


-Părțile pot conveni să utilizeze semnătura electronică avansată emisă în concordanță cu cerințele Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE pentru întocmirea anumitor înscrisuri/documente din domeniul relațiile de muncă/securității și sănătății în muncă rezultate la încheierea contractului individual de muncă, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea contractului.

Angajatorul suportă cheltuielile semnăturilor electronice

OUG mai prevede că angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achiziționarea semnăturilor electronice și că nu îl poate obliga pe salariat să utilizeze semnătura electronică calificată sau avansată.


La încheierea contractului individual de muncă a celorlalte acte convenite, angajatorul și angajatul trebuie însă să folosească același tip de semnătură respectiv semnătura olografă, semnătura electronică calificată sau semnătura electronică avansată.

CITEȘTE ȘI:


Cum poți avea o pensie de 3.000 lei lunar? Este vorba de câțiva pași simpli pe care trebuie să îi urmezi

 

 

 

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter