Economie

Clujul a fost în 2016 “vedeta” cererii de materiale de construcţie

Clujul a înregistrat un nivel al cererii de materiale de construcţie pentru zidărie mult şi peste valorile de dinainte de criză, din vara anului 2008, iar acest lucru nu se va încheia nici în acest an, spune, într-un interviu pentru wall-street.ro, directorul producătorului de materiale de construcţii Cemacon, Liviu Stoleru.

Directorul mai susţine că ceea ce s-a înregistrat anul trecut pe piaţa din Cluj este o direcţie clară a industriei producţiei de materiale de construcţii în zona proiectelor rezidenţiale spre dezvoltare, iar anul acesta tendinţa de creştere a cererii şi a ofertei va continua, alte câteva orase intrând în această nouă “bulă” de dezvoltare.

Oraşul de sub Feleac nu este singurul care va profita de valul pozitiv.  Cererea va creşte, potrivit estimărilor producătorului şi în Timişoara, dar mai ales în eşalonul 2 al oraşelor secundare, precum şi al celor terţiare.


“Piata construcţiilor, dar mai ales cea a pieţei rezidenţiale merg într-o direcţie foarte bună şi sunt optimist în ceea ce priveşte dezvoltarea acesteia. În acest an, evoluţia pieţei nu va mai veni doar din vârfurile geografice pe care le-am întalnit în 2015-2016, când s-au înregistrat creşteri importante în Bucureşti, Cluj sau Timişoara. (…) În Cluj, 2016 a fost mai bun decat 2008 pentru producătorii de materiale de construcţii. Distribuitorii de materiale de construcţii din Cluj au spus ca 2016 a fost mai bun ca înainte de criză. Vorbim despre volumele vândute, nu şi de valorile realizate. Preţurile nu se vor mai întoarce la acele valori”, spune Liviu Stoleru.

Vânzări de 86 de milioane de lei anul trecut

Producătorul de cărămidă Cemacon Cluj a finalizat anul 2016 cu afaceri de 86,8 milioane de lei, în creştere cu 28% faţă de anul precedent, potrivit rezultatelor preliminare ale companiei afişate pe bursă.


Datele menţionează un profit operaţional înainte de taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 19%, respectiv 16,3 milioane de lei, în creştere cu 3% faţă de 2015 (12,1 milioane lei).

Rezultatul net raportat (fără impact restructurare credite) a depăşit pragul de cinci milioane de lei (5,06 mil. lei), fiind de 7,5 ori mai mare decât cel obţinut în anul anterior şi cel mai mare din perioada de după 2010.


Pentru anul în curs, compania estimează o creştere de 5% a cifrei de afaceri şi vizează menţinerea poziţiei de lider al pieţei de cărămidă din Transilvania.

abonare newsletter