Economie

Câți bani au cheltuit turiștii străini la Untold și Electric Castle?

Festivalurile de muzică Electric Castle, Neversea sau Untold sunt atracții de neratat pentru turiștii străini care vin în România.

Peste 220.000 de spectatori s-au bucurat de atmosfera extraordinară de la castelul Banffy din Bonțida la Electric Castle. Foto: Facebook Electric Castle Peste 220.000 de spectatori s-au bucurat de atmosfera extraordinară de la castelul Banffy din Bonțida la Electric Castle. Foto: Facebook Electric Castle

 

 


Festivalurile de muzică reprezintă una dintre oportunitățile de promovare a turismului local în rândul Generației Z și a Milenialilor. 

 


Turiști din peste 47 de țări au venit în România în perioada de desfășurare a celor mai cunoscute festivaluri de muzică electronică și pop (Saga, Neversea, Electric Castle, Untold)

Cea mai mare diversitate a fost înregistrată în București, în timpul Saga, urmată de Electric Castle (42 de țări), Untold (41 de țări), Neversea (32 de țări). 


Comparativ cu 2022, a crescut atât numărul turiștilor străini, cât și cel al țărilor de unde au provenit aceștia (maximum 32 de țări, în Cluj-Napoca, în timpul Untold, în 2022). Festivalurile susțin turismul local, atrăgând participanți din zeci de țări europene, dar și din țări mai îndepărtate (SUA, Japonia, Australia etc.).

CITEȘTE ȘI:
Organizatori Untold: peste 60 milioane de euro rămân în Cluj-Napoca! Investiții de UN MILION de lei pe Cluj Arena și în Parcul Central

La festivalurile din România cei mai mulți străini sunt englezi

Un studiu realizat de o bancă digitală, pe primul loc după numărul de turiști se află cei din Marea Britanie, care au efectuat plăți către comercianții din localitățile unde s-au derulat aceste evenimente în valoare de aproape 1 milion de euro (cumulat pentru perioadele de desfășurare a festivalurilor).


Pe următoarele locuri de află turiștii din Franța (142.000 euro), Olanda (134.000 euro), Germania, Irlanda, Italia, Spania și Belgia. 

Un turist străin care a vizitat România în perioadele menționate a cheltuit, în medie, 82 de euro în restaurante, la shopping, pentru a plăti transportul local sau pentru divertisment, iar suma medie per tranzacție a fost de 25 de euro. 


Cele mai mari sume cheltuite au fost înregistrate pentru segmentul de vârstă 25-34 de ani, urmat de 35-44 de ani și 18-24 de ani. Doar pentru cinci tipuri de bugete (divertisment, shopping, servicii de alimentație publică și restaurante, transport și turism), cele trei generații de turiști străini au realizat plăți către comercianți români în valoare de peste 1,7 milioane euro, în perioadele indicate. 

Românii cheltuie mai mult în străinătate decât străinii în România

Românii au cheltuit sute de milioane de euro în Grecia, Italia, Marea Britanie, Germania, Spania, iar cheltuielile în străinătate au crescut de 10 ori față de 2020, arată studiul citat.

În perioada de vârf a sezonului estival (jumătatea lunii august) aeroporturile și punctele de trecere ale frontierei au fost luate cu asalt, deși aglomerația (23%) și grevele din transporturi (20%) păreau a fi, potrivit unui studiu, principalele motive de enervare pentru turiștii români, atunci când călătoresc în străinătate. 

Weekendul prelungit de la jumătatea lunii august a contribuit la o intensificare a mobilității în scopuri turistice, mai ales pentru că acesta a fost primul sezon estival din ultimii patru ani în care nu a mai existat nicio restricție de călătorie din motive sanitare către țările preferate de români pentru vacanța de vară. 

Destinațiile turistice unde turiștii români au cheltuit cel mai mult au fost: Grecia (aproape 42 milioane euro), Italia (35 milioane euro), Marea Britanie (30 milioane euro), Germania (25 milioane euro), Spania (23 milioane euro). Top 10 este completat de Franța, Bulgaria, Olanda, Turcia, Ungaria. 

În ceea ce privește numărul de turiști români care au ales să petreacă vacanțele în străinătate, conform datelor analizate de banca digitală, topul a fost următorul: Bulgaria (151.000 turiști), Grecia (123.000 turiști), Ungaria (106.000 turiști), Italia (97.000 turiști), Germania (88.000). Următoarele cinci destinații din top au fost: Marea Britanie, Franța, Spania, Austria, Turcia. 

Românii nu se uită la bani în vacanțe

Cea mai mare sumă medie per utilizator cheltuită în perioada indicată a fost înregistrată în Vanuatu (1.765 euro), Insulele Cook (1.638 euro), Guyana Franceză (1.290 euro), Caraibele Olandeze (1.026 euro), Slovenia (1.007 euro). Dacă ne uităm la top 5 destinații după numărul de turiști, suma medie cheltuită per client, în Bulgaria, a fost de 131 euro, în Grecia de 338 euro, în Ungaria, 127 euro. 

Potrivit aceluiași studiu, pentru două treimi dintre respondenți, costul este foarte important în alegerea destinației de vacanță și acesta este primul criteriu menționat de participanții la studiu. Pe locul al doilea se află condițiile de cazare (38%), pe locul al treilea (35%), mâncarea și tradițiile. 

În timpul vacanțelor, românii sunt atrași în principal de descoperirea peisajelor și a atracțiilor turistice locale (67%), pe locul al doilea (52%) gastronomia specifică acelui loc, pe locul al treilea (45%) tradițiile și evenimentele cu specific local precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale. Turiștilor români le mai plac și călătoriile în parcuri și rezervații naturale (38%), vizitele în muzee și galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri și obiecte artizanale de la meșteri locali. 

CITEȘTE ȘI:

Nemții laudă „capitala” Cluj-Napoca pentru Untold și Electric Castle. Magnet pentru turiști

Final de Electric Castle 2023. Cum îți recuperezi banii de pe brățară?

Au prins răsăritul în fața scenei la Untold, la 6 dimineața! Programul zilei de sâmbătă. FOTO

Ultimele Stiri
abonare newsletter