monitorulcj.ro Menu

In lupta cu praful

Din cauza prafului ridicat de pe drum, organizatorii s-au vazut nevoiti sa dea startul din 3 in 3 minuteEditia a saptea a Raliului Sibiului Pirelli si-a respectat titlul de cea mai bine organizata cursa din campionatul intern. Fie ca a fost vorba de comisari de traseu, de reprezentanti ai Federatiei, de piloti invingatori sau chiar de cei care au fost nevoiti sa abandoneze, cuvintul de ordine a fost nota 10 pentru organizare. Securitate perfecta, colaborare excelenta cu Politia rutiera si comisarii de traseu si multe altele au fost ingredientele unei curse perfecte. „Ma bucur ca a iesit totul bine. A fost o munca foarte dificila, dar sint multumit ca totul a iesi bine in final. Incercam, de la an la an, sa ridicam nivelul de organizare a cursei si sper ca am reusit si de aceasta data. Nu este usor, dar aici avem sprijinul tuturor si se vede ca, impreuna, facem o treaba buna, de care sint mindru", spune Sorin Itu, principalul organizator al cursei sibiene. Victorie in prafCursa din acest an n-a prea avut istoric. Soarta s-a scris inca de la finalul primei zile, cind echipajul Bogdan Marisca - Sebastian Itu, pe Mitsubishi Evo 9, a luat un avans consistent dupa o singura trecere pe speciala Santa, dublata de parcursul pe superspeciala de la terenul de rally-cross. Fara praf in fata, dat fiind faptul ca a plecat primul in cursa, Marisca a fructificat din plin avantajul si, la startul celei de-a doua zile, avea un avans de aproape un minut. Suficient pentru ca, a doua zi, sa nu mai forteze decit atit cit a fost nevoie. „N-as putea spune ca este o victorie mincinoasa, dar, sincer, cred ca a fost o victorie pornita dintr-o conjunctura favorabila. Probabil ca oricare dintre echipaje ar fi pornit fara praf in fata ar fi avut acelasi avantaj si s-ar fi desprins in invingator. Imi pare sincer rau ca am beneficiat de un avantaj fata de resttul adversarilor, dar n-am avut ce face. Am fost ocoliti si de penele de cauciuc si totul s-a concretizat printr-o victorie clara", spune Marisca. Lupta duraCursa de la Sibiu a primit din nou nota 10 pentru organizareDaca primul loc pe podium a fost acontat, fara emotii, de echipajul Marisca - Itu, in schimb, pentru urmatoarele doua pozitii pe podium, lupta a fost destul de dura. S-a dat in patru, intre echipajele conduse de Leu, Tempestini, Aur si Girtofan. Cu un buget la limita, care i-a pus prezenta sub semnul intrebarii pina in saptamina cursei, Girtofan si-a dorit enorm un rezultat bun, iar in final l-a si obtinut. A terminat pe locul secund, dupa ce, la un moment dat, s-a apropiat chiar la 25 de secunde de lider. „Cred ca Dumnezeu si-a indreptat fata inspre noi. Am avut o sansa mare de a nu face nicio pana si a merge cit se poate da tare. A fost o cursa foarte dificla, la care am vrut sa renunt in trei rinduri, pentru ca presiunea era foarte mare. Am avut noroc cu sustinerea extraordinara a lui Adi Berghea, navigatorul meu, care m-a facut sa merg mai departe. Sint multumit ca am obtinut acest doi, cu atit mai mult cu cit Sibiul este o cursa perfecta din punct de vedere organizatoric", spune ocupantul pozitiei secunde in clasament. Debut la SibiuRaliul Sibiului Pirelli a fost premiera pentru echipajul Marco Tempestini - Dorin Pulpea. Cei doi au facut si ei o cursa foarte buna, din care au iesit cu locul trei in clasamentul general, dar si la grupa N. La final, italianul era fericit. „Este o adevarata placere sa pilotezi aici, la Sibiu. Este un raliu foarte frumos. Cred ca n-am avut suficienta sansa pentru a fi pe o pozitie mai sus. Oricum, sint fericit ca am putut lua startul la aceasta etapa, pentru ca am avut ce vedea. Public, traseu foarte tehnic, dar foarte dur, si mai ales o organizare impecabila. Fara sa gratulez pe nimeni, pot spune ca este mai bine pusa la punct decit la multe etape din campionatul european", spune Tempestini. Show BugalskiAlaturi de numele mari din campionatul romanesc, cursa sibiana s-a bucurat si de prezenta, in premiera, a lui Philippe Bugalski, pilot francez de mare valoare, cu o victorie de etapa in Campionatul Mondial de Raliuri. Alaturi de Mugurel Piscoveanu, a alergat pe un Citröen C2 R2, dar a hotarit sa evolueze ca deschizator de drum. La final, a fost foarte multumit. „A fost o cursa foarte frumosa. Am ramas placut impresionat de cit de multa lume a fost prezenta la aceasta etapa si, in acelasi timp, cit de civilizati au fost. Pot spune ca aceasta etapa se poate compara cu una din Campionatul European sau chiar si Mondial. Traseul este foarte bun. Atit tehnic, cit si dur", marturisea, la final, pilotul, care acum detine functia de pilot de teste pentru Citröen. Prestatia lui a fost completata de declaratia navigatorului: „Omul acesta este putin dus. Stie exact unde si cum sa frineze. Cunoaste atit de bine masina incit poate, cred eu, cu ochii inchisi sa spuna unde se va opri masina sau cit de tare poate sa accelereze", a spus Piscoveanu. Sibienii fara norocRaliul Sibiului Pirelli n-a fost prea fructuoasa pentru echipajele sibiene prezente la start. Cel mai bun rezultat l-a obtinut echipajul Jean Tatu - Levente Csegzy, care a incheiat cursa pe pozitia a 11-a in clasamentul general. Totusi, pozitionarea in clasamentul general nu i-a ajutat pe cei doi sa urce pe podiumul grupei A. „La inceput, si datorita prafului, am mers mai incet, pentru a proteja masina. Dupa aceea am facut si o pana, iar in final a fost prea tirziu pentru a mai forta spre un loc pe podium. E bine totusi ca am terminat", spune Jean Tatu. Imediat sub cei doi s-a clasat alt echipaj sibian: Sorin Badea - Sorin Itu. Care a reusit, in premiera pentru ultimii ani, sa termine cursa. „Am avut destul de multe probleme, astfel incit acest loc nu reprezinta mare lucru. Cel mai important e faptul ca am ajuns la finis si am facut un pas inainte", spune Badea. Printre echipajele sibiene care au trecut linia de sosire se mai numara si cele formate din Cipi Savu - Serban Tomita, dar si Calin Bucur - Dan Magos. ClasamenteGenerallocul I - Bogdan Marisca - Sebastian Itu (Mitsubishi Evo 9), locul II Dan Girtofan - Adrian Berghea (Subaru Impreza STI), locul III - Marco Tempestini - Dorin Pulpea (Mitsubishi Evo 9)Grupa Alocul I - Alexandru Mitroi - Vali Hard (Citröen C2 R2), locul II - Heinz Göelner - Dan Spuderka (Seat Ibiza), locul III - Dimitris Vergitis - Sevastian Ivan (Fiat Punto Kit Car)Grupa Hlocul I - Günther Graef - Cristina Cibu (Toyota Cellica), locul II - Catalin Berari - Florin Hangu (Mitsubishi Evo 6), locul III - Bernd Kuenzel - Heike Meier (Mitsubishi Evo 5)

comments powered by Disqus