Administrație

Legătura Clujului la Autostrada Transilvania, în linie dreaptă. Două oferte depuse pentru drumul expres

Două asocieri de firme se bat pe contractul în valoare de 569 milioane de lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Drumul Expres Cluj-Napoca – Autostrada Transilvania.

Explicație foto: Două oferte pentru realizarea drumului expres dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni). Sursa foto: Emil Boc – Facebook Explicație foto: Două oferte pentru realizarea drumului expres dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni). Sursa foto: Emil Boc – Facebook

 

 


 

Luni a fost ultima zi pentru depunerea ofertelor în cadrul licitației pentru lucrări de proiectare și execuție a drumului expres ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostrada A3 Transilvania, prin Tureni. În cadrul licitației au depus oferte două asocieri de firme.


 

Este vorba despre:


  • Asociere: Dimex-2000 Company (Leader), Obras Publicas Y Regadios, Opr Asfalt, Autotehnorom, Con-A Operations, Danavi, Road Expert Design SRL, Terratest Geotehnic SA, Electro Energetica, Transilvania Impact Import Export, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, EPMC Consulting, Eurotest, All Inclusive Teste Laborator, SC Geologic Site SRL, Autotehnorom, WGS Grand Security SRL;
  • Asociere: Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS.(Leader), Visio Construction Works, Elektra Invest, Danavi, Epser LTD, Eckon Cei, Visio Construction Works, Muzeul Olteniei Craiova.

Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni) a fost scos la licitație în luna februarie de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Realizarea noii legături a municipiului Cluj-Napoca la Autostrada Transilvania va contribui la descongestionarea traficului de pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. De asemenea, traficul Gilău - Cluj-Napoca va fi diminuat având în vedere posibilitatea utilizării viitoarei conexiuni cu Autostrada Transilvania.

Contract de jumătate de miliard de lei

Proiectul este estimat la 569,2 milioane de lei și are asigurată finanțarea necesară pentru implementarea lucrărilor. Contractul urmează să fie finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. Proiectul de conectare a Clujului la Autostrada Transilvania are o durată de execuție de 18 luni.


Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Șosea de mare viteză Cluj-A3

Drumul Expres va asigura legătura dintre două căi principale de transport: autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 în zona localităţii Tureni. 


Acesta va degreva traficul greu şi de tranzit din municipiul Turda, și va reduce timpii de parcurs între zona metropolitană Cluj și Autostrăzile A10 Turda – Sebeş și A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat în prezent de DN1 şi DN 15.

Ministerul Transporturilor anunța, în noiembrie 2022, exproprieri suplimentare pentru drumul expres Cluj-Napoca-Autostrada Transilvania.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania, lansat în licitație publică. Proiectul va fi realizat în mai puțin de doi ani

Ultimele Stiri
abonare newsletter