Actualitate

Lucrările la podul peste Arieș din Turda, în grafic. Se montează grinzile pe ultimul tronson. Când se reia circulația?

Nu există întârzieri la lucrările podului peste Arieș din Turda, iar acestea sunt în graficul preconizat, anunță deputatul USR-PLUS Viorel Băltărețu. Termenul de finalizare al podului este luna viitoare.

„Șantierul podului de la Turda merge înainte și se menține în graficul discutat în 22 octombrie. De luni au început să se monteze grinzile pe cele trei tronsoane rămase. Luni tronsonul 2, azi tronsonul 3, iar mâine, ultimul tronson”, a anunțat, marți, Băltărețu.

El a precizat că joi se va afla pe șantier, la ședința uzuală de progres pentru a se informa asupra situației la zi și a planului de lucru pentru următoarele săptămâni: „Vreau să mă asigur că orice potențială problemă este eliminată sau diminuată și nu va duce la întârzierea lucrării”.


Ulterior, deputatul spune că va comunica public stadiul lucrărilor și data estimată de deschidere a traficului pe pod.

Astfel, dacă ritmul lucrărilor se va menține, podul ar putea să fie redat circulației până la sfârșitul anului.


Întârzieri la montarea conductelor de apă

Începând din luna septembrie s-a lucrat la montarea grinzilor, în aceeași lună fiind anunțate unele întârzieri ale Companiei de Apă Arieș la montarea conductelor de apă.

„În această etapă, de importanță critică e mobilizarea Companiei de Apă Arieș pentru începerea lucrărilor de montare a conductei. Constructorul a notificat încă din primăvară Compania de Apa Arieș că din 12 august 2021 se poate demara montarea celor două conducte de apă ce au locuri special create pe lateralele acestui nou pod (sub pasajele pietonale). Din păcate, nici până acum Compania nu a depus documentația la DRDP Cluj, etapă obligatorie pentru a se începe montajul. 


Sper că nu vom asista la o nouă situație în care o lucrare temporară (traversarea conductei de apă prin Arieș) să se transforme într-o lucrare definitivă. Ar fi, în primul rând, o nouă potențială problemă pentru turdeni, iar, în al doilea, ar însemna că toate elementele constructive adăugate podului pentru susținerea celor două conducte ar reprezenta bani din buzunarul cetățenilor aruncați pe apa sâmbetei”, declara Viorel Băltărețu, în urmă cu două luni.

El a cerut atunci primarului din Turda, Cristian Matei, să „pună o vorbă bună” la Compania de Apă Arieș pentru ca lucrările de montare a celor două conducte să avanseze: „Știu sigur, cuvântul lui acolo este ascultat”.


Circulația, îngreunată din cauza lucrărilor la pod

Lucrările la podul peste Arieș au generat îngreunarea circulației în localitatea Turda, după începerea lucrărilor de reconstrucție formându-se cozi kilometrice de mașini, care uneori începeau din centru și se terminau pe autostradă.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj anunța în iulie că au loc lucrări de reparații pe DN 1, km 444+840, la podul peste râul Arieș, fiind efectuate atunci lucrări de cămășuire elevație pilă și armare/turnare riglăs. Conform DRDP Cluj, lucrările erau în grafic încă de atunci.


În luna mai, lucrările la podul peste râul Arieș din municipiul Turda au fost întrerupte, proiectul fiind în acea perioadă întârziat cu mai bine de două săptămâni. Deputatul USR-PLUS Viorel Băltărețu explica atunci că deși lucrările au fost întrerupte pentru mai bine de două săptămâni, podul peste Arieș ar putea fi totuși gata la timp.

Șoferii, îndemnați să folosească rute ocolitoare

Circulația în zonă a fost închisă în data de 25 martie a acestui an, autoritățile locale precizând că în următoarea perioadă, traficul rutier se va desfășura deviat pe următoarele variante de rute ocolitoare:

- Fără restricții de tonaj (tur-retur): sensul dinspre Cluj-Napoca spre Câmpeni, Alba Iulia, București va fi deviat pe traseul str. G-ral Dragalina – str. Ștefan cel Mare, str. 22 Decembrie 1989 (DJ 161 B), continuare pe str. 22 Decembrie 1989 (DN 75) pentru cei care se deplasează spre Câmpeni și pe str. Armatei pentru cei care se deplasează spre Alba Iulia, București.

- Cu restricții de tonaj de 7,5 tone: direcția Câmpeni și Turda spre Cluj-Napoca se va realiza pe ruta Mihai Viteazu (dinspreTurda, Alba Iulia, București) – Cheia –Săndulești – Tureni – Cluj-Napoca și pe ruta Cluj-Napoca – Tureni – Săndulești – Cheia – Mihai Viteazu (spre Turda, Alba Iulia și București) dinspre Cluj-Napoca spre Câmpeni, Turda, Alba Iulia și București.

Pentru a evita aglomerarea rutelor ocolitoare, autoritățile au transmis șoferilor care tranzitează zona dinspre Alba Iulia, Târgu Mureș, Câmpeni spre Cluj-Napoca, Dej, Bistrița, Suceava, să utilizeze: Autostrada A3 – Câmpia Turzii – Turda – Gilău – Nădășel – DN 1F – Varianta de Ocolire Cluj Napoca Nord Est – DN 1C.

Sursă foto: Facebook/ Viorel Băltărețu
 

CITEȘTE ȘI:

Apar primele PROBLEME la construirea podului peste Arieș din Turda. ÎNTÂRZIERI la montarea conductelor de apă

Ultimele Stiri
abonare newsletter