Actualitate

Prima Primărie digitală, la Cluj-Napoca. Boc: „Toți funcționarii au semnătură electronică”

Primăria Cluj-Napoca a devenit prima Primărie digitală din România. Toți funcționarii publici au în prezent semnătură digitală.

 

 


Primăria Cluj-Napoca și-a dorit să renunțe complet la semnătura olografă pentru a deveni prima Primărie digitală din țară, iar acum 770 de funcționari au semnătură digitală. 

 


Totodată, și restul personalului funcționează tot pe semnătură digitală avansată, care-i ajută la diverse acte precum cererile de concediu:

„La prima vedere, acest lucru pare imposibil, dar asta este frumusețea vremurilor în care trăim, când imposibilul devine posibil. Astăzi, la ora la care vorbesc, toți funcționarii Primăriei dețin semnătură electronică digitală, compusă din două componente: o semnătură digitală calificată pentru 770 de funcționari care semnează acum olograf diverse acte, ei de astăzi toți semnează tot digital. Mai sunt și restul, femeile de serviciu, portarii și alți angajați care au semnătură electronică avansată pentru a-și face diverse acte: cereri de concediu ș.a.m.d. Astfel încă, noi suntem în măsură ca la toți, dacă am avea și de cealaltă parte corespondență să trimitem și să facem doar digital”, a explicat Emil Boc la antena3.ro.


Începând de vineri, oricine dorește să vadă PUZ-ul sau PUD-ul pot să le vadă digital. Începând cu anul 2022, clujenii vor putea să își emită certificatul urbanist de informare pentru a vedea unde se poate construi în municipiul Cluj-Napoca. 

„Mai multe decât atât, de acum toți cei care, de exemplu, sunt interesați în materie de urbanism pot să vadă toate PUZ și PUD din 2014 încoace, de când este noul Plan Urbanistic General, în sistem GIS, îl pot vedea acolo sau autorizațiile de construcție, începând cu luna mai, toate le pot vedea în acest sistem. De la 1 ianuarie 2022 toți cetățenii Clujului vor putea să își emită de acasă certificatul urbanist de informare să vadă ce se poate construi în oraș. 


Toți cetățenii pot să primească, dacă solicită, în format digital, toate informațiile sau lucrurile de care au nevoie, în raport cu Primăria. Ca de exemplu informare cu privire la taxele și impozitele locale, scrisoarea primarului (pe care până acum o primeau în format scris), amenzile de executare silită, etc. Le pot primi, dar trebuie să își exprime acordul pe platformă”, a mai spus Boc.

CITEȘTE ȘI:


Boc îi îndeamnă pe clujeni să facă mișcare ca să nu devină obezi: „Mașina e legată de obezitate”

 

Continuă scandalul între Boc și milionarul Sile Pușcaș: „E ilegal ce faceți. Minciuna are picioare scurte”

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter