Actualitate

Cinci sfaturi pentru cei care se întorc la serviciu, de la cei care nu au plecat de la serviciu

Odată cu relaxarea restricțiilor după 15 mai se vor întoarce la servici foarte mulți angajați din birouri și lucrători industriali, după 2 luni de pauză. Mulți sunt îngrijorați pentru sănătatea lor, pe bună dreptate.

Dragoș Damian, director general Terapia Cluj, a dat o serie de recomandări pentru angajații care revin la muncă, odată cu relaxarea măsurilor de prevenire a coronavirusului, după 15 mai.

„Peste 5.000 de angajati din fabricile de medicamente din Romania nu au avut pauza nici macar o zi si nu au avut nici un fel de problema de infectare. Asta pentru ca in industria farmaceutica exista o cultura responsabila adanc inradacinata de Environment, Health, Safety (EHS – Mediu, Sanatate, Siguranta).


Tocmai de aceea am crezut ca este o idee buna sa impartasim cinci bune practici pe care fabricile de medicamente din Romania le-au pus in aplicare cu sfintenie in ultimele 2 luni in propriile comunitati si care au ajutat la trecerea peste aceasta perioada, fara efecte secundare. Informatiile de mai jos, venite din propria experienta, nu acopera toate masurile care se pot lua dar sunt un prim pas in planificarea reluarii activitatii pentru managerii organizatiilor medii si mari, mai ales cele care lucreaza in cladiri de birouri, spatii industriale si situri de productie. Daca cineva crede ca implementarea masurilor de mai jos este scumpa, atunci sa se gandeasca la costul izbucnirii unei epidemii de Coronavirus in propria-i organizatie.", a declarat Dragoș Damian.

Vă prezentăm, în continuare, cele cinci sfaturi pentru angajații care revin la muncă, de la cei care nu au plecat de la muncă, în ciuda pandemiei de coronavirus:


1. Numiti un “epidemiolog de serviciu”, cineva din Resurse Umane, chiar Directorul RU.

Sa fie un coleg care sa stapaneasca minime cunostinte medicale si despre COVID-19 responsabil pentru starea de sanatate a fiecarui coleg, pentru implementarea si controlul tuturor masurilor de preventie impotriva Coronavirusului si relatia cu medicul organizatiei.


2. Gadget-ul de masurare a temperaturii este noul prieten al organizatiei.

Un termometru-pistol este suficient, un scanner termic este ideal la organizatii mari; cereti administratorilor cladirilor sa instaleze unul.


“Epidemiologul de serviciu” va fi instruit cum sa interpreteze rezultatele si asupra masurilor pe care trebuie sa le ia.

3. Creati o cultura de a) distantare individuala, b) eticheta respiratorie si c) igiena a mainilor


a) Distantarea individuala de 1,5-2 metri este probabil mai eficienta decat masca si manusile, pe care marea majoritate a angajatilor oricum nu le folosesc corect. Reganditi pauza de fumat si pauza de masa.

Evident, distribuiti masti si manusi pe cheltuiala voastra tuturor angajatilor.

b) Epidemiologul de serviciu trebuie sa instruiasca angajatii sa tuseasca si stranute in pliul cotului. Cand 100% dintre angajati o vor face, atunci aveti eticheta respiratorie dorita.

c) Creati un reflex prin introducerea unei pauze fazate de spalare / dezinfectie a mainilor. Dupa un timp colegii o vor face singuri. Nu uitati sa cereti administratorilor cladirilor sa instaleze dispensoare de sapun / dezinfectant si covorase cu dezinfectant.

Promovati a), b) si c) prin signalistica in toate locurile cu putinta.

4. Uniforma / echipament de servici, ideal de unica folosinta. Dezinfectia totala a spatiilor o data pe saptamana

Doua dintre cheile de bolta ale protectiei individuale.

Uniforma/echipamentul de serviciu nu este o gluma, chiar si in cladirile de birouri, evita transportul virusului de acasa la servici si invers.

Cereti administratorilor cladirilor de birouri sa faca dezinfectia totala o data pe saptamana.

5. Refuzati ofertele pentru testare in colectivitate si stoc preventiv de medicamente.

Prima nerecomandata, a doua de-a dreptul interzisa.

Cereti sfatul unui specialist in functie de situatia din organizatia voastra inainte sa cedati diverselor oferte.

Ultimele Stiri
abonare newsletter