Actualitate

CJ Cluj pornește ca din pușcă în 2020. Județul, promovat de la Madrid la Tel Aviv

Reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Cluj vor începe „în forță” Anul Nou, urmând să participe la nu mai puțin de patru târguri internaționale de turism în primele trei luni ale anului 2020.

CJ Cluj pornește ca din pușcă în 2020. Clujul, promovat de la Madrid la Tel Aviv pe banii județului CJ Cluj pornește ca din pușcă în 2020. Clujul, promovat de la Madrid la Tel Aviv pe banii județului

Astfel, pe pagina oficială a forului județean, CJ Cluj, în calitate de autoritate contractantă, anunță achiziția de „Servicii de cazare și transport la Târgurile Internaționale de Turism din anul 2020”. Pentru acest obiectiv, Tișe&Co. vor cheltui din bugetul Consiliului Județean 77.900 lei (fără TVA), adică peste 16.300 de euro. Termenul-limită de primire a ofertelor este data de 6 ianuarie 2020, achiziția urmând să fie finalizată prin SEAP.

Potrivit caietului de sarcini, serviciile de cazare și transport vor fi asigurate pentru patru târguri de turism din primele trei luni ale anului viitor: Madrid (Spania, 22-26 ianuarie, IFEMA Feria de Madrid), Tel Aviv (Israel, 11-12 februarie, Expo Tel Aviv), Berlin (Germania, 4-8 martie, Messe Berlin) și Paris (Franța, 12-15 martie, Paris Expo).


Serviciile vor cuprinde, printre altele, transport aerian pentru trei persoane (cu toate taxele incluse), cazare la un hotel de minim 3 stele, la o distanță de maxim 500 de metri de o stație de metrou/ autobuz care oferă legătură directă cu centrul expozițional, respectiv trei camere de tip single. Totuși, costul cazării/ noapte/ persoană nu va depăși 150 euro pentru deplasările de la Madrid, Berlin și Paris, respectiv 120 de dolari pentru cea de la Tel Aviv.

„Participarea la aceste târguri va avea ca rezultat dezvoltarea imaginii turistice a județului Cluj în rândul publicului general și a specialiștilor din domeniu. De asemenea, considerăm că se va realiza și amplificarea impactului din mediul online prin promovarea site-ului propriu și a aplicației turistice. În același timp, considerăm benefică observarea trendurilor internaționale din turism și identificarea preferințelor potențialilor turiști”, se arată în caietul de sarcini al achiziției.


Promovare cu flyere, broșuri și pliante

Consiliul Județean Cluj trimite, periodic, reprezentanți la diverse târguri de turism, toate cu același scop: „promovarea potențialului turistic a județului Cluj”. Administrația județeană are în subordine și un centru de informare turistică, unde se găsesc tot felul de hărți și de pliante cu atracțiile din județ. Cu toate acestea, printre atracțiile turistice din broșuri își fac loc „obiective” precum Sala Polivalentă și Cluj Arena, ori Stufărișul de la Sic, care nu a fost deloc întreținut în ultimii ani și aduce mai degrabă cu o mlaștină.

Deși există numeroase obiective turistice în județ, pentru vizitatori de multe ori este greu să le găsească, ținând cont că, din păcate, nu sunt scoase în evidență corespunzător. De exemplu, în 2019, la Târgul Internațional de la Chișinău, pe parcursul celor patru zile ale evenimentului, „au fost oferite materiale de promovare turistică constând în albume, broşuri, pliante, flyere, autocolante, prezentări multimedia, materiale promoționale”. În era internetului, forul județean apelează în continuare la pliante sau broşuri pentru a-şi promova zonele superbe.


„Promovarea ar trebui făcută mult mai puternic, profitându-se de toate evenimentele culturale sau cu tentă culturală care au loc în oraș. Dacă vrei să fii competitiv cu adevărat, atracțiile turistice ar trebui să fie puse mult mai mult în evidență. Este nevoie însă de o strategie nu doar a autoritățile locale, ci a tuturor care sunt implicați în partea decizională de cultură. Suntem mai buni decât alții, dar nu suntem chiar acolo unde ar trebui să fim”, explică istoricul clujean Rareș Dan.

CITEȘTE ȘI: Ce mai cumpără Consiliul Județean Cluj? Stand turistic personalizat!

Ultimele Stiri
abonare newsletter