monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Primăria Cluj-Napoca deschide licitația pentru cel mai nou pod peste Someș

În cursul zilei de marți, Primăria municipiului Cluj-Napoca a lansat licitația pentru constuirea noului pod de lângă Gară, la intersecția străzilor Oașului și Răsăritului.

Primăria Cluj-Napoca deschide licitația pentru cel mai nou pod peste Someș

Municipalitatea așteaptă ofertele de la firmele de construcții până în data de 28 noiembrie, a dezvăluit viceprimarul Dan Tarcea, într-o emisiune la Radio România Cluj. La începutul lunii septembrie, conducerea Primăriei a reconfirmat faptul că reabilitarea și construcția podurilor din oraș se află în fruntea priorităților în acest an. Ulterior, consilierii locali au aprobat documentația și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „construire pod peste râul Someșul Mic care face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului”.

„Podul Oaşului-Răsăritului, un pod nou care va fi pe lângă podul de cale ferată, va face legătura cu zona Gării şi Piaţa 1 Mai, cu zona Mărăşti. Va fi o nouă cale de circulaţie şi va descongestiona extrem de mult circulaţia din zonă. Astăzi (n.red. marți) va fi publicată pe site licitaţia pentru proiectare şi execuţie. De asemenea, ne dorim să prelungim şi drumul pe lângă calea ferată, să facem legătura cu podul care este de pe Fabricii, pentru că acel pod a fost proiectat acum 30-50 de ani, când a fost construit cu bretele care să permită intrarea şi ieşirea de pe pod”, a precizat Tarcea.

Valoarea totală a investiției se ridică la suma de 24,4 milioane lei fără TVA (peste 5,1 milioane euro). Anul trecut, Primăria a alocat 500.000 de lei pentru construirea podului. Totodată, durata estimată de realizare a investiției este de 24 luni, iar finanțarea investiției se face de la bugetul local. La începutul anului, La începutul anului, viceprimarul spunea că proiectul Podului Oașului-Răsăritului se află în faza studiului de fezabilitate, afirmând că va ține cont de planurile municipalității cu malurile Someșului Mic.

„Inițial am propus o variantă de pod cu două benzi, am solicitat o variantă și pentru un pod cu patru benzi. Lucrurile sunt destul de clare, acest proiect va ține cont și de proiectul cu malurile Someșului, va fi un proiect integrat”, preciza Tarcea. „Varianta cu patru benzi permitea dublarea valorilor de trafic pe pod și reducerea posibilității de blocare a traficului auto pe pod în eventualitatea apariției unor blocaje de trafic pe străzile învecinate podului”, afirma, la începutul lunii septembrie, municipalitatea.

CITEȘTE ȘI: Poduri reabilitate, dar nu oricum! Constructorii sunt îndemnați să aibă grijă la aspectul estetic

CITEȘTE ȘI: 5 mil. € pentru un pod cu 2 benzi peste Someș. “Dacă avea patru benzi, se dubla traficul”