monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Poduri reabilitate, dar nu oricum! Constructorii sunt îndemnați să aibă grijă la aspectul estetic

Așa cum au declarat și la începutul acestui an, reprezentanții administrației locale reconfirmă reabilitarea mai multor poduri din Cluj-Napoca, care se află în fruntea priorităților Primăriei pe anul 2019.

Fiind demarate mai multe proiecte de modernizare și reconstrucție, viceprimarul Dan Tarcea susține că podurile reabilitate trebuie să se integreze în peisajul urban, confirmând existența unei Comisii de estetică urbană în această privință.

„Constructorii trebuie să își pună în evidență creativitatea. Avem o Comisie de estetică urbană, din care fac parte arhitecți renumiți ai orașului. Toate proiectele vor fi analizate, aceste poduri trebuie să se integreze în peisaj”, a precizat Tarcea.

Podurile Oașului-Răsăritului și Garibaldi

Proiectul podului Oașului-Răsăritului se află în faza studiului de fezabilitate, acesta urmând să descongestioneze traficul din zonele Gării și Iris. Tarcea a dezvăluit că acest proiect va ține cont de planurile municipalității cu malurile Someșului Mic. „Inițial am propus o variantă de pod cu două benzi, acum am solicitat o variantă și pentru un pod cu patru benzi. Lucrurile sunt destul de clare, acest proiect va ține cont și de proiectul cu malurile Someșului, va fi un proiect integrat”, a precizat viceprimarul.

Podul Garibaldi, principala cale de acces din cartierul Grigorescu înspre Centru va fi reabilitat sub trafic, avertizează Tarcea. Acesta a reamintit că administrația locală încearcă să preia minibarajul de sub pod de la Apele Române pentru a da undă verde modernizării.

„Ne dorim să modernizăm podul Garibaldi fără să oprim circulația, vom reabilita și extinde acest pod sub trafic. Suntem în faza de obținere a autorizației de construire, iar în această lună sperăm să dăm drumul la licitație. Singurul inconvenient este că ceea ce se află sub pod aparține de Apele Române, încercăm să preluăm acel mini baraj de sub pod, să fie în administrarea municipiului. Termenul limită îl vom stabili la încheierea contractului cu firma care câștigă licitația, de regulă în 12 luni trebuie să fie gata, va fi stabilit în caietul de sarcini", a adăugat Tarcea.

CFR prelungește agonia Podului Locomotivei

Reabilitarea podului Locomotivei este încă pusă în stand-by de Căile Ferate Române, care întârzie să vină cu avizul privind întreruperea energiei electrice pentru locomotive. Viceprimarul a dezvăluit că, imediat ce vor începe lucrările, se vor monta panouri fonoabsorbante pentru a proteja casele din zonă.

„Avem încă discuții cu CFR, având în vedere că pe sub pod trece linia de înaltă tensiune care alimentează locomotivele. Vor trebui transferate locomotivele de pe electric pe alt tip de combustibil, CFR trebuie să ne dea acele costuri, colegii mei au avut o discuție săptămâna trecută cu reprezentanții lor. Sperăm să intrăm în linie dreaptă și cu acest proiect până la finalul lunii. Vor fi lărgite și trotuarele, să le facem mai comfortabile", a afirmat Tarcea. Acesta a menționat că, deși șoferii se plâng de starea precară a carosabilului, nu se poate așterne covor asfaltic până ce podul nu va fi reabilitat complet.

Viceprimarul a confirmat că la podul Fabricii se lucrează deja din septembrie. Cu ajutorul unor perne pneumatice, podul a fost ridicat cu circa 15 centimetri, iar majoritatea lucrărilor se realizează sub pod. În urma unei vizite efectuate săptămâna trecută, Tarcea estimează că reabilitarea va fi gata până în luna noiembrie a acestui an.

Risc de accidente pe Podul Porțelanului

Menit să descongestioaneze traficul din Piața 1 Mai și să faciliteze accesul în cartierul Iris, pe podul Porțelanului traficul este derulat pe o singură bandă, cu ajutorul unui semafor mobil. Se formează ambuteiaje și există risc de accidente, admite Tarcea. Acesta spune că vor fi chiar două poduri în zonă, unul pietonal și unul auto, cu două benzi pe sens și pistă de biciclete.

„La Podul Porţelanului mai există o relocare pe care trebuie să o facă Electrica, să mute cablurile. Este însă o presiune uriaşă din partea constructorului care cere şi spune explicit că numai cu închiderea traficului poate lucra. Eu am cerut un raport foarte detaliat pe chestiunea aceasta pentru că eu am pornit de la premisa că lucrările să poată fi făcute sub trafic, fără închiderea circulaţiei”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local.

Reconstrucția podului Porțelanului va costa administrația locală circa 1,1 milioane de euro, proiectul urmând să fie finalizat până în februarie 2020.