monitorulcj.ro Menu

Actualitate

5 mil. € pentru un pod cu 2 benzi peste Someș. “Dacă avea patru benzi, se dubla traficul”

Primăria municipiului Cluj-Napoca demarează construcția unui nou pod peste Someș. Podul, care va avea două benzi, costă peste 5 milioane de euro.

Conducerea Primăriei Cluj-Napoca reconfirmă că reabilitarea și construcția podurilor din oraș se află în fruntea priorităților în acest an.

Consilierii locali vor aproba documentația și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții “construire pod peste râul Someșul Mic care face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului”.

Valoarea totală a investiției este de 24,4 milioane lei fără TVA (peste 5,1 milioane euro)

Durata estimată de realizare a investiției este de 24 luni, iar finanțarea investiției se face de la bugetul local.

În prezent, legătura între zona industrial Clujana-Piața Gării se face prin Piața Abator, zonă foarte aglomerată mai tot timpul zilei. Acest lucru este datorat faptului că nu există o legătură direct între zona Clujana-strada Răsăritului-Parcul Feroviarilor-zona Piața Gării, ci doar o pasarelă pietonală Elisabeta în partea de nord a Parcului Feroviarilor care face legătura între Piața Gării și zona Clujana. Lipsa acestei legături directe conduce la trafic aglomerat, cu blocaje mai ales la intersecția străzilor Danil Bărceanu și Traian.

“În zona respectivă, traversarea râului Someș este asigurată de poduri rutiere aflate la distanțe mari unui față de altul, aspect care conduce la parcurgerea unei distanțe mai mari a participanților la trafic pentru a ajunge la destinație. Astfel, se ajunge la o intensitate foarte ridicată a traficului, care conduce la desfășurarea circulației în regim forțat, flux discontinuu și la atingerea și chiar depășirea capacității de circulație existente. Pentru a ajunge de pe strada Oașului pe strada Răsăritului și invers, traficul auto este nevoit să ocolească amplasamentul, aglomerându-se astfel intersecțiile unde sunt amplasate alte poduri peste râul Someș (Podul Abator și Podul Porțelanului), lucrări aflate în serviciu de circa 40-50 de ani și care vor necesita reparații capitale. Obiectivele preconizate prin realizarea investiției sunt asigurarea unui acces rapid pentru traficul auto și descongestionarea intersecțiilor din zonă, precum și la posibilitatea realizării unor activități economice și recreative în parcurile din zonă, asigurând accesul pietonilor și bicicliștilor)”, transmite municipalitatea.

La începutul anului, viceprimarul Dan Tarcea spunea că proiectul Podului Oașului-Răsăritului se află în faza studiului de fezabilitate, acesta urmând să descongestioneze traficul din zonele Gării și Iris.

Tarcea a dezvăluit că acest proiect va ține cont de planurile municipalității cu malurile Someșului Mic.

„Inițial am propus o variantă de pod cu două benzi, am solicitat o variantă și pentru un pod cu patru benzi. Lucrurile sunt destul de clare, acest proiect va ține cont și de proiectul cu malurile Someșului, va fi un proiect integrat”, preciza viceprimarul.

“Varianta cu patru benzi permite dublarea valorilor de trafic pe pod și reducerea posibilității de blocare a traficului auto pe pod în eventualitatea apariției unor blocaje de trafic pe străzile învecinate podului”, susține, în prezent, municipalitatea.

Anul trecut, Primăria a alocat 500.000 de lei pentru construirea Podului Oaşului-Răsăritului.

Date tehnice

lungime pod: 57,90 ml
lățime totală pod: 26 ml
lățime carosabil: 14,40 ml
lățime piste biciclete: 2x 2 ml
trotuare: 2x 1,65 ml
Suprastructură metalică: două grinzi metalice