Actualitate

S-a tras frâna de mână pe A10 Sebeș-Turda: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă!”

După mai bine de 5 ani de la semnarea contractului, timp în care constructorul mai mult a stat decât a lucrat, a venit rândul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să pună bețe în roate „mobilizării timide” de la începutul lui 2019, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API).

S-a tras frâna de mână pe Autostrada Sebeș-Turda: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă!”, sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură S-a tras frâna de mână pe Autostrada Sebeș-Turda: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă!”, sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură

„Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda!”, se arată într-un mesaj al ONG-ului. API afirmă că, în această primăvară, când nimeni nu mai credea că grecii de la constructorul Aktor vor fi capabili să scoată „din înghețare” sectorul de 24 km, „intrarea în scenă” a subcontractorilor Retter (structuri), respectiv Marcu și Bincona (terasamente) a schimbat fundamental datele problemei.

„Zeci de basculante și utilaje pentru transportul umpluturilor de pământ sau grinzi transportate și puse în operă la poduri și pasaje într-un timp record au dat speranța pasionaților de infrastructură că vom putea circula pe acest tronson până la sfârșitul lui 2020. Însă CNAIR s-a asigurat ca toată desfășurarea de forțe să fie doar un foc de paie. După toate asigurările ministrului demis Cuc că oficialii CNAIR vor semna contractele necesare plăților directe cu furnizorii și subcontractorii, nici astăzi nu s-au achitat de promisiune!”, acuză Asociația Pro Infrastructură.


Prin urmare, toți subantreprenorii „au tras frâna de mână”, Aktor având o reputație proastă când vine vorba de a-i plăti pe aceștia. De asemenea, CNAIR a redus drastic plățile lucrărilor efectuate, dezvăluie API. În prezent, stadiul fizic se apropie de 60%, însă cel financiar este abia la 45%. În 2019, avansul în teren a fost de aproximativ 10 puncte procentuale, însă cel financiar este situat sub 5%.


„Banii inconstanți, schimbările de strategie și incompetența cronică din MT și CNAIR ne arată din nou și din nou cum execuția proiectelor de infrastructură durează 6-7-10 ani în loc de 2-3. Nu putem decât să sperăm că viitorul guvern va avea curajul unei resetări sistemice în minister și la Compania de Drumuri...”, se mai arată în mesajul Asociației.

CITEȘTE ȘI: Un Aktor negrăbit pe lotul 2 al autostrăzii A10. Se lucrează de la o cisternă de motorină la alta!

abonare newsletter