monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Primele probleme la centura ocolitoare a Dejului. Toate avizele sunt expirate!

După un deceniu de așteptare, dejenii ar putea scăpa de traficul infernal în urma construirii centurii ocolitoare. Au apărut însă primele obstacole în calea realizării proiectului în valoare de circa 22 milioane de euro.

Vineri, 1 februarie 2019, a fost lansată licitația Variantei de Ocolire Dej cu o valoare estimată de 104,5 milioane RON (fără TVA) pentru 5,45 km de drum cu o bandă pe sens, contract care prevede 5 luni de proiectare și 19 de execuție în teren. Din valoarea totală estimată a contractului (104.525.520 lei fără TVA), valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA. Studiul de Fezabilitate a fost aprobat încă din 2010, însă avizele obținute la acea vreme sunt expirate deja, anunță Asociația Pro Infrastructură.

„Toate avizele obținute la acea dată sunt expirate, multe fiind acordate doar de principiu, condiționate de către emițători. Rămâne de văzut dacă viitorul antreprenor va fi nevoit să modifice semnificativ proiectul propus în SF pentru a obține avizele definitive și să solicite sume suplimentare de bani, lucru des întâlnit pe contractele cu studii învechite. Deși nu avem mari speranțe, poate oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (n.r. CNAIR) ne vor surprinde de data asta și vor derula licitația cu profesionalism și rapiditate, astfel încât lucrările să înceapă în prima parte a lui 2020”, scriu reprezentanții ONG-ului.

Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este peste râul Someș. Traseul se desprinde din DN1C în apropierea ieșirii din oraș spre Cluj-Napoca, traversează printr-un pasaj suprateran calea ferată Cluj Napoca-Dej și continuă spre nord printr-un pasaj peste DJ161D. Urmează un pod lung de 200 m peste Râul Someș și un pasaj de 150 m care supratraversează Triajul Dej. Capătul este în nodul denivelat cu DN17 în direcția Bistrița.

Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată.