monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Rucsacul buclucaș! O femeie reclamă furtul unui bagaj în avionul de pe ruta Cluj - Bari

Incidentul făcut public de păgubită s-a petrecut în timpul zborului din data de 12 ianuarie, însă nici până astăzi nu a fost găsit bagajul cu pricina și nici presupusul hoț nu a fost prins.

Loredana Ionescu mărturisește că sâmbătă, 12 ianuarie, călătorind de la Cluj cu o aeronavă Wizz Air, s-a trezit cu o surpriză extrem de neplăcută la sosirea pe Aeroportul "Karol Wojtyla" din Bari, Italia.

"La destinație, fiind cu doi bebeluși, decidem să rămânem în avion până ies ceilalți pasageri, ca să evităm îngrămădeala și aerul îmbâcsit respirat la comun de prea mulți oameni. [...] Când coborâm din avion, vedem că rămâne un rucsac roșu la locul de bagaje, ne gândim că l-a uitat cineva. Și ne dăm seama că lipsește unul dintre bagajele noastre, un rucsac special de laptop. Ne-a fost furat. Un rucsac negru, al lui Peter, soțul meu, cu acte de identitate în el, cu laptopul meu în el, cu alte obiecte personale valoroase, a fost furat în avion, cineva a coborât pur și simplu cu geanta noastră și și-a văzut de treabă", povestește Loredana, pe blogul personal.

Bagaj lăsat special pentru a crea confuzie?

Aceasta spune că a mers mai întâi la Biroul de Obiecte Pierdute, Furate sau Găsite, acolo unde a fost întâmpinată cu reticență. În data de 13 ianuarie a făcut o plângere la Wizz Air, apoi la Poliția din Bari, la Poliția de Frontieră și Poliția de Transport din Aeroportul Cluj-Napoca, însă nu a găsit sprijin nicăieri.

"La Lost&Found, doamna deloc îngrijorată, deschide geanta roșie care conținea niște haine ușoare de femeie, banale, îngrămădite, fără absolut nici un act, vreo hârtie, o carte, ceva, orice. Pe scurt, o geantă «dummy», pregătită special înainte de plecare cu intenția clară să fie folosită ca «scuză» în cazul în care hoțul este prins. Imaginați-vă: «Oh, vai! Vă mulțumesc, am încurcat gențile din greșeală. Ce toantă sunt!»", este de părere Loredana Ionescu.

Reacția oficială a companiei aeriene întârzie

Acum, femeia este supărată atât pe compania aeriană, cât și pentru lipsa de reacție a autorităților, declarând că speranțele să recupereze bagajul furat devin tot mai mici. Aceasta încă așteaptă, totuși, o reacție din partea reprezentanților Wizz Air.

"Cum să nu fie nimic de făcut? Aeroporturile s-ar zice că sunt cele mai sigure zone, nu? Complet supravegheate de camerele video. Păi tu, Poliția, ai toate datele la îndemână. Uită-te pe camerele video și vezi cine a coborât din avion cu rucsacul nostru și a trecut de controlul documentelor de identitate care se presupune că e cea mai securizată zonă?! Ok, înțeleg, poate că cel care a luat rucsacul l-a acoperit cu ceva la ieșirea din avion… dar nu e un ac să nu vezi pe camerele video că cineva ascunde ceva, e un ditamai rucsac. În plus… cine a urcat de la Cluj cu rucsacul roșu pe care l-a abandonat… cu ce bagaj a coborât? Mi se pare jenant să se ridice din umeri și noi, ca cetățeni, să ne simțim frustrați de faptul că nu se face minimul de efort pentru a găsi hoțul.

Și… Wizz Air. Ok, nu poți să știi din start că un hoț sau o gașcă de hoți urcă la bordul aeronavei tale și nu ai cum să verifici cine și ce fură. Dar tot cred că ar trebui luată o atitudine. Mi se pare inacceptabil să nu răspunzi imediat la o astfel de agresiune cu un apel telefonic încât să liniștești supărarea și să afli detaliile suplimentare (adică informație importantă care nu a încăput în limita celor 2.500 de caractere utilizabile la rubrica Plângere online!). Wizz Air! Când vă mândriți cu sintagma «low cost», nu am înțeles că este și «low care», nu doar în privința prețurilor și a condițiilor de zbor, ci și a respectului și atitudinii față de pasagerii tăi. Să scrie atunci în fiecare aeronavă sau însoțitorii de zbor să avertizeze pasagerii – nu răspundem de bunurile voastre, stați cu ochii pe bagaje, cu noi circulă și hoți! Și nici nu ne pasă", scrie, dezamăgită, Loredana Ionescu.