Actualitate

Primarul din Dej cere demisia directorului Companiei de Apă Someș. Ce răspunde CASSA?

De câteva zile, dejenii trăiesc ca în Evul Mediu, fără apă potabilă. Sătul de condișiile pe care locuitorii municipiului trebuie să le suporte, Costat Morar, primarul Dejului, a cerut demisia directorului general al Companiei de Apă Someș.

Pe parcursul a mai bine de 60 de ore consumatorii casnici, instituțiile din oraș, unitățile de învățământ și agenții economici au avut de suferit din cauza întreruperii alimentării cu apă. Potrivit afirmațiilor făcute de primarul Morar Costan, „este inacceptabil să generezi o criză de asemenea amploare pe care să o tratezi cu atâta indiferență și lipsă de considerație față de toți cetățenii municipiului Dej”.

Mai mult decât atât, edilul consideră că acțiunea de branșare la magistrală a fost tratată neprofesionist de către conducerea Companiei de Apă Someș (CASSA), drept pentru care este decis să se adreseze instanțelor de judecată.


„În calitate de primar al municipiului Dej solicit public demisia directorului general al Companiei de Apă pentru incompetența de care a dat dovadă în gestionarea crizei apei la nivelul municipiului Dej. Mai mult, voi acționa în instanță Compania de Apă și pe cei responsabili pentru prejudiciile aduse comunității dejene.

În situația dată am luat decizia de a aproviziona unitățile de învățământ cu apă potabilă și menajeră, și de a distribui apa menajeră cetățenilor în mai multe de puncte din municipiu. Pe parcursul acestor zile am fost la fața locului și m-am interesat despre stadiul lucrărilor de remediere a avariei la magistrala care asigură alimentarea cu apă a Dejului. Dacă racordurile efectuate în primele zile, miercuri și joi, au cedat, în dimineața zilei de astăzi (la ora 7.30) am constat la fața locului că racordul efectuat vineri seara (8 decembrie) este funcțional și nu sunt avarii. Furnizarea apei a fost reluată imediat iar până la finalul acestei zile situația se va remedia la nivelul întregului municipiu. Sper ca această lucrare să fie de durată. Pentru prevenirea unor astfel de situații voi începe demersurile pe cale administrativă pentru a face posibilă gestionarea la nivel local a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare prin delimitarea de compania județeană, a spus Costan Morar.


Reprezentanții Companiei de Apă Someș spun că incidentul a fost unul neprevăzut și a fost soluționat cât mai repede cu putință, iar de vineri, dejenii au iar apă potabilă.

„A fost vorba de o tentativă de cuplare a unei rețele noi a localității Mintiu Gherlii la aducțiunea Gherla-Dej. Din cauza unor dificultăți neprevăzute de teren s-a renunțat la cuplare, dar nu s-a reușit refacerea aducțiunii. Inițial lucrarea care s-a realizat conform proiectului comunei Mintiu Gherlii trebuia realizată fără întreruperea apei, de aceea nu s-a anunțat întreruperea. Din cauza dificultății neprevăzute s-a ajuns la depășirea timpului de intervenție planificat, ceea ce a dus la consumarea apei din rezervoarele din Dej”, a declarat Lucian Croitoru, purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Someș.

abonare newsletter