Actualitate

Viceprimarul Clujului a găsit vinovatul pentru ambuteiajele din trafic. “Nu ştim să circulăm în sensurile giratorii”

Sensurile giratorii nou înfiinţate de Primărie (Câmpului-Calea Mănăştur sau Izlazului) au creat haos, ambuteiaje şi nervi în loc să rezolve problema traficului. Colac peste pupăză, au răsărit şi treceri de pietoni foarte aproape una de cealaltă. Taximetriştii reclamă faptul că administrația locală este “total depășită de problema traficului”. De cealaltă parte, viceprimarul Clujului susţine că şoferii nu ştiu să circule.

Benzi dedicate, sensuri giratorii noi, lărgirea unor sensuri giratorii prin “muşcarea” spaţiilor verzi, treceri de pietoni la o distanţă de 50 de metri una de alta, orare diferenţiate pentru elevii care merg la şcolile din centru toate sunt măsuri-experimente luate de Primăria Cluj-Napoca pentru fluidizarea traficului.

“Pentru noi este o provocare fiecare început de an şcolar, aduce un trafic suplimentar la nivelul municipiului pentru că, din nefericire, am cam uitat să folosim mijloacele de transport în comun şi toată lumea vrea să folosească maşina personală. O să venim şi cu o serie de soluţii în această direcţie să descurajăm folosirea maşinii personale şi să încurajăm cât mai mult folosirea mijloacelor de transport alternative, mijloace de transport în comun, biciclete şi de ce nu şi mersul pe jos că ajută la sănătate”, a declarat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea joi, la o emisiune radio, cu trei zile înainte de începerea noului an şcolar.


Plângeri peste plângeri

“Au dispărut câteva standuri de taxi, eu sunt taximetrist, ceea ce ne îngreunează munca. Avem o problemă foarte mare cu clienţii care vor să coboare în zona unde s-a făcut banda dedicată, trebuie să coboare între maşini, sunt neînţelegători dacă le spun că nu pot opri unde îmi cer, nu vor să audă. Standurile de taxi din cartiere sunt pline de maşini parcate. Faceţi ceva pentru taximetria din Cluj. Ne-am săturat de joaca de-a şoarecele şi pisica cu Poliţia Locală. Noi fugim de ei, ei ne urmăresc. Nu avem unde sta în standuri. Sunt pline de maşini parcate. Sensul giratoriu de pe Izlazului la 20-30 de metri este şi un semafor. De ce lăsaţi şi semaforul dacă e sens giratoriu? În Grădini Mănăştur aţi făcut sens giratoriu. Aţi mutat semaforul şi trecerea de pietoni undeva lângă staţia de autobuz deşi undeva şi 50 de metri mai încolo mai există o trecere de pietoni şi un semafor. Când se face roşu la semafor în Grădini Mănăştur sensul giratoriu se blochează”, i-a semnalat un taximetrist viceprimarului.

Un alt taximetrist, alte nemulţumiri.


“Că avem parte, la Cluj-Napoca, de o administrație total depășită de problema traficului, nu mai am nicio îndoială. Că iau decizii, una mai hilara că alta, iar nu mai am nicio îndoială. Sensul giratoriu de pe Calea Mănăștur o să fie un eșec de răsunet, la fel și cel de pe Izlazului, doar ați creat haos în plus. Citeam că propuneți modificarea orarului şcolar, în zona centrală. Oare în nemărginită dumneavoastră înțelepciune, ați luat în calcul și varianta părintelui care merge pe ora 8 la muncă, dar o să fie nevoit să ducă copilul la școală pe ora 9? (...) Nouă nu ne rămâne decât să ne înarmăm cu multă răbdare și să suportăm toate aceste experimente făcute de Primăria Cluj pe banii, timpul și nervii noștri”, s-a plâns acesta.

Trecerile de pietoni de pe Calea Mănăştur nu se desfiinţează, apar altele noi

Monitorul de Cluj atrăgea atenţia că apariția sensului giratoriu de la intersecţia străzilor Câmpului și Calea Mănăştur a dus la relocarea unei treceri de pietoni din zonă la câţiva zeci de metri înspre centru. Acest lucru face ca, pe o stradă intens circulată, traficul să fie fragmentat de două treceri de pietoni aflate la o distanţă de mai puţin de 50 de metri una de alta.


Dacă Emil Boc spunea că ia în considerare desfiinţarea uneia dintre cele două treceri de pietoni existente în prezent, viceprimarul Dan Tarcea îl contrazice pe primar şi spune că în zonă va mai apărea încă o trecere de pietoni că aşa spun “specialiştii din Poliţie”.

“Legat de trecerile de pietoni, după ultimele discuţii pe care le-am avut cu Poliţia, Poliţia ne recomandă să mai înfiinţăm câteva treceri de pietoni înaintea sensurilor giratorii, semaforizate, pentru că ele au rolul de a fluidiza circulaţia în sensul giratoriu. În momentul în care există o trecere de pietoni cei care nu au prioritate să intre în sensul giratoriu, vor avea prioritate să intre în sensul giratoriu. Nu am luat încă niciun fel de decizie în direcţia asta, de a înfiinţa noi sensuri de pietoni, şi aici mă refer la cel din Grădini Mănăştur pentru că Poliţia ne-a recomandat să înfiinţăm o trecere de pietoni şi în faţa sensului giratoriu dinspre Floreşti înspre Cluj”, a spus Tarcea.


“Şoferii nu ştiu să circule în sensurile giratorii”

În ceea ce priveşte problema blocărilor sensurilor giratorii, viceprimarul Dan Tarcea spune că problema este la şoferi.

“Înainte de toate trebuie să avem grijă cum ne încadrăm în sensurile giratorii, toate sensurile giratorii noi pe care le vom face, vom face marcajele mult mai clare ca toţi cei care sunt în trafic să ştie exact cum trebuie să se încadreze în sensul giratoriu. De aici apare o mare problemă pentru că nu ştim, o parte dintre noi, să ne încadrăm corect în sensul giratoriu şi cum trebuie să circulăm în sensul giratoriu. Dacă vă uitaţi într-un sens giratoriu, fiecare intră cum doreşte şi iese cum doreşte şi nu respectă regulile. Dacă vrea să o ia la stângă să fie lângă bordura de pe parte stângă. Cine şi-a luat permisul acum 20 de ani în Cluj-Napoca nu exista niciun sens giratoriu, poate doar în Mărăşti”, a spus viceprimarul.


Legat de Calea Mănăştur, Tarcea susţine că “distanţa dintre cele două treceri de pietoni este de 350 de metri, nu de 50 de metri”.

“Analizăm să vedem dacă o desfiinţăm sau nu. Sensul giratoriu de la intersecţia Calea Mănăştur şi Câmpului are caracter provizoriu. Este o intersecţie complicată, este o intersecţie grea şi trebuie să vedem cum anume funcţionează cu acest sens giratoriu. S-a înfiinţat o bandă de virat dreapta de pe strada Câmpului înspre Calea Mănăştur, bandă care nu era înainte. Cu siguranţă, cei care vor veni dinspre Câmpului şi vor să intre pe Calea Mănăştur nu vor mai trebui să intre în sensul giratoriu. A doua bandă este o bandă dedicată pentru toate categoriile de trafic de mers înainte. Înainte se bloca din cauza maşinilor parcate pe partea dreapta. Cei care vor să meargă înspre Calea Floreşti vor avea o bandă de mers înainte fără să mai intre în sensul giratoriu. Va fi delimitată cu stâlpişori. Eu cred că este o soluţie bună care va ajuta la fluidizarea traficului”, a mai spus Tarcea.

Una peste alta, în câteva zile va începe şcoala, iar numai în zona centrală vor veni peste 12.000 de elevi aduşi la şcoală de părinţi cu maşina. În plus, faptul că unii dintre părinţi doresc să îşi conducă copiii până în curtea şcolii sau în clasă determină inevitabil o supraaglomerare atât a locurilor de parcare, cât şi blocarea unora dintre benzile de circulaţie.

abonare newsletter