Actualitate

Proiectarea Autostrăzii Transilvania s-a făcut pe hărţi vechi de aproape 50 de ani

Pentru a se putea continua lucrările, un tronson al Autostrăzii Transilvania va fi relocat după ce autorităţile au descoperit că acesta ar fi urmat să treacă printre casele oamenilor. Cauza: proiectarea s-a făcut pe hărţi vechi din 1970.

Anul trecut în mai, Compania de Autostrăzi semna contractul privind execuţia tronsonului Gilău-Mihăieşti cu o asociere de firme italiene condusă de Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro SpA, contractul ridicându-se la 100 de milioane de euro, bani proveniţi integral de la bugetul de stat şi un termen de realizare de 18 luni, primele şase fiind pentru proiectare.

La aproape un an distanţă, Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a semnat luni, 6 martie, certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire a obiectivului ,,Proiectarea şi construcţia autostrăzii Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, sector 3A: Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti”.


Potrivit CJ Cluj, certificatul a fost emis ca urmare a cererii formulate în acest sens de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi vizează terenul situat în judeţul Cluj, în intravilanul şi/sau extravilanul localităţilor Viştea, Nădăşelu, Şardu, Sînpaul, Mihăieşti şi Topa Mică, din comunele Gîrbău şi Sînpaul ce urmează a fi traversate de acest sector al autostrăzii.

“În contextul propunerilor prin intermediul avizului Primăriei Sînpaul, certificatul de urbanism semnat de Alin Tişe, preşedintele CJ Cluj, solicită şi impune o serie de condiţii: relocarea traseului autostrăzii de la km 12+200 până la km 15+080 înainte de intrarea în satul Şardu, între sat şi DN1F, în scopul evitării traversării printre case, deoarece proiectarea s-a făcut utilizându-se hărţi mai vechi de anul 1970, în care cartierul Sinistraţi nu apărea; se solicită ca în proiectul tehnic să fie prevăzută o zonă de servicii la km 17+800, zonă care în studiul de fezabilitate apare ca parcare de scurtă durată; se va asigura continuitatea tuturor drumurilor de acces la terenurile agricole, păduri şi păşuni de pe o parte pe alta a autostrăzii, astfel încât activitatea şi locuirea în zonele afectate să fie afectate la minim; se va proiecta o distanţă mai mare faţă de case cu minim 10-30 m, în segmentele următoare: de la km 16+200-16+300; km 19+080-19+580; km 20+400 – 20+500; se solicită elaborarea studiilor geotehnice suficient de laborioase pentru a se adopta soluţiile tehnice adecvate”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.


Tronsonul dintre Nădăşelu şi Mihăieşti, parte a Autostrăzii Transilvania, are o lungime de 16,8 kilometri. Traseul autostrăzii porneşte din zona Nodului Nădăşelu şi asigură conexiunea cu sectorul Mihăieşti - Suplacu de Barcău.

Tronsonul acesta va continua bucata de 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu, aflat în prezent în construcţie lângă Cluj-Napoca şi care teoretic ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Cele două tronsoane ar face o legătură în partea vestică a municipiului Cluj-Napoca între DN1 şi DN1F/E81 spre Zalău şi Satu Mare.

abonare newsletter