monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Oficialii de la Drumuri se joacă de-a inauguratul autostrăzilor

“Pregătirile din 2016 şi stadiile avansate în care se află lucrările pe mai multe şantiere ne permit să spunem că 2017 va fi cel mai bun an pentru autostrăzi”, a declarat Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) într-un interviu. Realitatea, însă, îl contrazice.

“Prin ceea ce am deblocat în acest an, s-a creat o inerţie a proiectelor, astfel încât indiferent ce se întâmplă în viitorul apropiat, indiferent ce se întâmplă la anul, eu consider că 2017 va fi unul dintre cei mai buni ani ai Companiei. Putem avea foarte multe tronsoane puse în circulaţie, redate traficului, şi aici pot aminti Sebeş-Turda într-o proporţie spre 95% (poate doar vreun nod o să lipsească), vom mai avea Nădăşelu-Gilău, apoi conform contractului poate fi Mihăeşti-Nădăşelu; lucrurile merg, de asemenea, destul de bine şi pe Tîrgu-Mureş – Câmpia Turzii”, a spus Homor, potrivit Mediafax.

Reamintim faptul că Ministerul Transporturilor a precizat săptămâna trecută că porţiunea de autostradă de 9 kilometri dintre Gilău şi Nădăşelu este finalizată în proporţie de 90% şi va fi terminată în curând, dar va putea fi folosită tocmai după ce va fi construit podul peste râul Someş, care face legătura cu restul autostrăzii A3, şi nodul rutier de la Gilău. Doar că oficialii de la drumuri nu au dat încă undă verde licitației pentru construirea podului peste Someș. Este greu de crezut că autoritățile se vor mobiliza să finalizeze licitația și să dea drumul la construirea podului într-un timp așa de scurt.

De cealaltă parte, în luna octombrie aceeași Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fosta CNADNR, spune că are în plan finalizarea Autostrăzii Sebeş-Turda (toate loturile) până în anul 2022. “Master Planul General de Transport (MPGT) al României, în forma actuală aprobată, vizează două perioade de programare consecutive, respectiv 2014 - 2020 şi 2020 - 2030, fiind prevăzută, printre altele, continuarea şi finalizarea autostrăzilor Lugoj - Deva (loturile 2, 3, 4) şi Sebeş - Turda (loturile 1, 2, 3, 4), până în anul 2022”, reiese dintr-un comunicat de presă al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).