Actualitate

Ce s-a ales de mega centura de sud a Clujului, proiectul lui Boc

La sfârşitul anului trecut, odată cu finalizarea noului Plan Urbanistic General, primarul Emil Boc anunţa un proiect important care ar urma să decongestioneze traficul din municipiu.

Traficul aglomerat din Cluj-Napoca, mai ales la orele de vârf şi în zilele ploioase, este o problemă care persistă de ani de zile şi până acum nu s-a găsit cu adevărat o rezolvare. În decembrie 2014, odată cu apariţia noului Plan Urbanistic General (PUG), Emil Boc anunţa  un proiect major, poate cea mai importantă noutate din PUG – centura de sud a Clujului care va porni din Mănăştur şi va trece pe lângă cartierele Zorilor şi Gheorgheni. Traseul centurii de sud a Clujului porneşte de la nodul N – Mănăştur, traversează Calea Turzii, trece prin Borhanci, merge până la Selgros şi se încheie în giraţia de la Vâlcele – Apahida. “Este un nod important și un inel de circulație care va asigura o fluidizare a traficului în Cluj-Napoca, cu mențiunea că din acest inel vor exista ramificații cu ceea ce înseamnă orașul, cu Zorilor, cu Gheorgheni și Mănăștur, astfel încât să existe alternative pentru intrarea în Cluj, pentru cei care vor să ajungă spre Baia Mare, spre București, mergând pe Centura Vâlcele – Apahida și să nu mai treacă prin Cluj”, declara Boc, în decembrie 2014.

La nouă luni de la anunţarea acestui proiect, tronsonul II al centurii a ajuns la etapa documentaţiei pentru PUZ care a fost respinsă. “Pentru tronsonul II -Mănăştur Sud - Calea Turzii, documentația pentru aprobare PUZ nu a îndeplinit criteriile şi exigenţele de promovare spre avizare şi aprobare, fapt pentru care elaboratorul documentaţiei de urbanism - SC Proinvest SRL trebuie să reanalizeze parte din proiect şi să completeze documentaţia conform prevederilor în vigoare”, au declarat reprezentanţii Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.


Realizarea centurii de sud a Clujului este un proiect multiannual, sursele de finanţare fiind asigurate atât din fonduri locale, cât şi europene şi naţionale.

Primăria este bombardată frecvent cu reclamaţii referitoare la aglomeraţia infernală din tot oraşul. “Trafic infernal, aglomeraţie pe străzi, aglomeraţie în autobuze, aglomeraţie peste tot, trotuare şi străzi principale că după război pline de denivelări, gropi şi zeci de petice! Aceasta aglomeraţie apărută mai ales în ultimii 5 ani este acompaniată de aproximativ 2 ani de mizerie, haos, nervi şi incapabilitatea Primăriei! Într-adevăr Clujul la baza lui nu este “construit” să fie o metropolă! Clujul a fost un oraş relativ mic spre mediu, iar o dată cu trecerea anilor observăm că devine o adevărată metropolă pe care primăria începe să o scape de sub control!”, scria un clujean, în urmă cu câteva luni, într-o sesizare la adresa primarului.

abonare newsletter