monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Investigaţia de la accidentul din Apuseni, în curs de finalizare. Primele date: Motoarele aeronavei nu aveau anomalii tehnice

Investigaţia privind cauzele accidentului aviatic din munţii Apuseni este în curs de finalizare, iar din datele obţinute până în prezent rezultă că nu au fost detectate anomalii tehnice la motoarele aeronavei, la analiza făcută de producătorul acestora.

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) arată, într-o declaraţie provizorie, publicată luni, că investigaţia privind accidentul de aviaţie produs în 20 ianuarie 2014, în judeţul Alba, este în curs de finalizare şi prezintă toate etapele parcurse până în prezent, precum şi etapele pe care urmează să le parcurgă până la finalizarea raportului.

„Având în vedere că în data de 20 ianuarie 2015 se împlineşte un an de la producerea accidentului de aviaţie, în care a fost implicată aeronava de tip BN-2A-27 Islander, înmatriculată YR-BNP, iar investigaţia privind siguranţa este în curs de finalizare, în conformitate cu art. 16 pct. (7) al Regulamentului (UE) nr. 996/2010, CIAS emite această declaraţie provizorie cu scopul de a aduce la cunoştinţa opiniei publice stadiul în care se află investigaţia şi oferirea unei imagini de ansamblu asupra etapelor ce urmează a fi parcurse pentru finalizarea acesteia”, arată sursa citată.

În investigaţie, specialiştii Comisiei au examinat epava şi locul producerii accidentului, au analizat, în colaborare cu reprezentantul acreditat al AAIB - Marea Britanie, datele înregistrate pe GPS-ul găsit la bordul aeronavei, precum şi conformitatea sistemului ELT (Emergency Locator Transmitter) faţă de documentaţia tehnică de instalare, starea de funcţionare, precum şi momentul şi modul de rupere al antenei de 406,025 MHz.

Raportul final va fi adus la cunoştinţa victimelor şi rudelor acestora sau asociaţiilor acestora, va fi postat pe site-ul oficial al instituţiei şi vor fi notificate toate părţile implicate, în conformitate cu articolul 16,l alineatul 8 al Regulamentului UE nr. 996/2010, a precizat CIAS, informează Mediafax.