Actualitate

Panourile anti-cerșetorie din intersecții au efect zero

Închiderea rampei de gunoi de la Pata Rât va aduce în oraș de patru ori mai mulți cerșetori.

Primăria Cluj-Napoca derulează o campanie împotriva cerşetoriei, în speranţa că vor dispărea, cumva, cei care cer un ban la fiecare colţ de stradă. Au fost montate câteva panouri în intersecţii, prin care oamenii sunt îndemnaţi să nu mai ajute cerşetorii și au fost lipite afișe în mijloacele de transport în comun. La câteva săptămâni de la începerea acestui proiect, oraşul este la fel de plin de cerşetori, iar sesizările şi reclamaţiile la adresa primarului Emil Boc sunt pe măsura numărului de cerșetori.

În urmă cu patru zile, o clujeancă se plângea conducerii Primăriei că zilnic, în faţa Bisericii Romano-Catolice de pe strada Universităţii un grup de cerşetori îşi face veacul. Reprezentanţii autorităţilor locale au sfătuit-o pe femeie să sune la dispeceratul Poliţiei Locale, cu precizarea că în perioada 7-11 noiembrie, în zona respectivă au fost prinse două persoane care apelau la mila publicului. Cerșetori sunt și în Piața Mărăști, Piața Mihai Viteazul, Piața Cipariu. “Locuiesc vizavi de Piaţa Mărăşti şi sunt nemulţumită de mizeria de pe spaţiul public din zona florăreselor, unde se aciuază cerşetori ce te agresează la tot pasul, iar seara, în staţie se adună ţigani şi lasă o mizerie de nedescris. Ne este frică să trimitem copiii la magazinele din jur. Consider că zona e aproape de centru şi chiar dacă e intens locuită şi circulată trebuie să fie salubrizată mai des şi să se « epureze » zona de cerşetori prin controale mai dese ale Poliţiei Locale”, îi scrie un clujean primarului Emil Boc, într-o sesizare.


Nici afișele care au fost lipite în mijloacele de transport în comun nu au avut niciun efect până acum, autobuzele fiind la fel de înțesate de cerșetori ca și până acum.

Închiderea rampei de gunoi, un adevărat dezastru

Campania a fost inițiată de consilierul local Claudia Anastase. Ea subliniază că a realizat o monitorizare a numărului de cerșetori din oraș, cu ajutorul voluntarilor, iar rezultatele analizei arată că în două zile când rampa de gunoi a luat foc numărul de cerșetori din oraș a crescut de patru ori. “Imaginați-vă ce se va întâmpla când se va închide definitiv rampa de gunoi. În plus, în 2015 când suntem Capitală Europeană a Tineretului trebuie să ne așteptăm la un număr mai mare de cerșetori”, menționează Anastase.


Peste trei luni sunt așteptate primele rezultate

Claudia Anastase, consilierul local care a inițiat campania consideră că este încă prea devreme să avem rezultate palpabile și admite că în oraș sunt la fel de mulți cerșetori. “Trebuie să așteptăm până la sfârșitul anului, ca să treacă trei luni până când Poliția Locală ne va prezenta un bilanț. Vom vedea atunci cât este de eficientă campania și cât de receptivă este populația în ceea ce privește semnalarea telefonică, la numărul unic a cazurilor”, afirmă Claudia Anastase.

150 de cerșetori prinși într-o lună și jumătate

În această toamnă, polițiștii locali au prins 150 de cerșetori, o parte dintre aceștia fiind depistați după ce oamenii au sunat la numărul unic 0264/955. “În perioada 01 septembrie -20 octombrie 2014, poliţiştii locali din cadrul Serviciului Ordine şi Siguranţă Publică au depistat 147 persoane adulte şi 3 minori care apelau la mila publicului pe raza municipiului, ocazie cu care s-au întocmit 94 procese verbale de constatare a contravenţiei în valoare de 11.320 lei şi s-a confiscat suma de 450,30 lei”, au declarat reprezentanții Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.
Persoanele prinse că apelează la mila publicului au fost duse la Centru de Găzduire Temporară de pe str. Oaşului nr. 298. După ce au fost identificați, cerșetorii care nu aveau domiciliul în Cluj-Napoca au fost trimiși în localitățile de domiciliu, iar cei trei minori au fost predaţi la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului pentru luarea măsurilor ce se impun.


Cât costă panourile și stick-erele

Costul total al campaniei anticerșit este de 6.000 lei. Cu acești bani au fost realizate 50 de panouri care au fost montate în intersecții, în zona spitalelor și în alte puncte aglomerate din oraș, au fost tipărite 1000 de afișe pentru mijloacele de transport în comun și au fost cumpărate 10.000 de stickere care vor fi lipite în oraș.

abonare newsletter