Actualitate

Mobilizare impresionantă pentru legarea graniței cu Ucraina la autostradă. 3.000 de muncitori și sute de utilitare lucrează 24 din 24 pe Autostrada Moldovei.

România construiește o nouă autostradă către granița cu Ucraina, care va oferi posibilitatea de a oferi statului vecin acces suplimentar la porturile românești, ocolind Polonia, Ungaria și Slovacia.

Lucrări pentru realizarea Autostrăzii A 7 Ploiești-Siret/Foto: Nexta X Lucrări pentru realizarea Autostrăzii A 7 Ploiești-Siret/Foto: Nexta X

 

 


Noua rută de transport va conecta porturile românești de granița cu Ucraina, iar finalizarea ei este planificată pentru acest an, potrivit Nexta.tv

 


România lucrează la construcția „Autostrăzii Moldovei”, care urmează să lege Bucureștiul de granița cu Ucraina. 

Acesta cuprinde următorul traseul: Buzău, Focșani, Bacău, Roman, Pașcani și Suceava, făcând legătura cu autostrada ucraineană M 19, lângă Siret. Potrivit sursei citate, proiectul implică acum mii de muncitori și sute de echipamente. 


Autostrada Moldovei prezintă un interes major pentru Ucraina, întrucât noul traseu va crea oportunitatea de a obține un nou coridor european de transport.

În plus, această autostradă ar putea oferi Ucrainei acces la porturile României și ar putea crea o rută alternativă către țările UE, ocolind Polonia, Ungaria și Slovacia. Drumul se construiește cu fonduri din România și Uniunea Europeană. Blocarea frontierei cu Ucraina de către transportatorii din țările de graniță au dus la pierderi uriașe pentru economia statului vecin. Prin urmare, noul coridor românesc de transport va extinde oportunitățile comerciale. 


Autostrada Ploiești-Siret (A7) este un proiect finanțat prin PNRR, fiind împărțit în patru tronsoane, cu un total de 12 loturi. Tronsonul Buzău-Focșani, parte integrantă a Autostrăzii Moldovei, este împărțit în patru loturi, două dintre acestea având termene de finalizare în cursul acestui an. Ultimul lot fără constructor, Lotul 3, Pietroasele - Buzău, a semnat contractul în luna noiembrie a anului trecut. O asociere de firme din Turcia va executa acest tronson de 14 kilometri, având la dispoziție 20 de luni pentru finalizare.

În plus, în eforturile de a sprijini Ucraina, România planifică lansarea unui ancoraj suplimentar în Constanța, astfel încât produsele agricole ucrainene vor fi depozitate în portul Mării Negre, transmite odesa.novyny Această decizie va crește capacitatea de export a porturilor ucrainene de-a lungul Dunării.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Comisia Europeană a aprobat deschiderea negocierilor de aderare la UE cu Moldova și Ucraina

Ucraina ar putea deveni membru NATO, după încheierea războiului

abonare newsletter