Actualitate

Sistemul de alarmare a populației în situații de urgență din Cluj va fi extins cu peste 6,5 mil. euro

Primăria Cluj-Napoca a atribuit recent contractul pentru modernizarea și extinderea sistemului de alarmare a populației în situații de urgență.

Sistemul de alarmare a populației în situații de urgență din Cluj va fi extins cu peste 6,5 mil. euro. FOTO: Depositphotos.com Sistemul de alarmare a populației în situații de urgență din Cluj va fi extins cu peste 6,5 mil. euro. FOTO: Depositphotos.com

 

 


Primăria Cluj-Napoca plătește 32.080.410,38 de lei (circa 6,5 milioane de euro) firmei RDD Security Solutions pentru înnoirea sistemului de înștiințare, avertizare și alarmare a populației în situații de urgență.

 


Licitația a fost lansată în vara acestui an, după ce izbucnirea războiului din Ucraina a provocat discuții publice legat de capacitatea autorităților de a înștiința populația în situații de urgență. Primarul Emil Boc a anunțat că nu dorește să coboare nivelul de siguranță al Clujului, motiv pentru care a inițiat actualizarea unui proiect din trecut pentru implementarea unui sistem electronic de avetizare a populației. Consilierii locali au aprobat în martie 2022 noii indicatori tehnico-economici pentru proiect.

Contractul prevede extinderea și modernizarea sistemului de înștiințare, avertizare și alarmare a populației municipiului, care prin distribuirea elementelor constitutive să acopere întreaga suprafață a orașului. Procedura s-a derulat în regim de licitație restrânsă. Actualul sistem de alarmare arată că acesta este depășit moral și fizic. 


„Mijloacele ce intră în componența acestuia au în proporție de 85% peste 40 de ani vechime în serviciu, necesită un volum mare de cheltuieli de întreținere și nu prezintă siguranță în funcționare. Sirenele electrice existente nu mai prezintă siguranță în funcționare și în consecință nu se poate realiza cerința asigurării unei alarmări oportune, autentice și stabile în cazul unei situații de protecție civilă”, a arătat municipalitatea.

84 de sirene vor fi montate în cartierele Clujului

Investiția presupune amplasarea în municipiu a 84 de sirene electronice cu putere între 600 și 1200W, o sirenă mobilă, echipamente pentru două centre de comandă și pentru un punct de interconectare la sistemul național de înștiințare, avertizare și comandă, instalat la ISU Avram Iancu Cluj-Napoca.


„Un prim obiectiv specific al proiectului îl reprezintă transmiterea de mesaje directe și/sau preînregistrate explicite catre populatie. Un alt obiectiv specific, raportat la situația actuală , este posibilitatea ulterioară de integrare a acestuia în sistemul național de înștiințare, avertizare si alarmare a populatiei prin conectare în  rețelele de transmitere operativă a semnalelor de către ISU, care, la rândul lui, asigură introducerea/activarea mesajelor primite prin rețele specifice de la IGSU”, arată Primăria în cerințele tehnice de la licitație.

În prezent, la Cluj-Napoca există 2 centrale de alarmare de 40 linii instalate – una în punctul de comandă al județului și una în punctul de comandă al municipiului; 5 centrale de alarmare de 10 lini instalate în centralele telefonice din cartierele Mănăștur, Gheorgheni, Mărăști, Donáth și una în unitatea de pe strada Giordano Bruno; 105 sirene electrice cu putere de 5,5 Kw, instalate în cartiere; 1 centrală de alarmare de 10 linii instalată în centrala telefonică de la fostul CUG (unde sunt centralizate sirenele instalate în zona industrială de pe Bld. Muncii; 12 sirene electrice necentralizate, instalate în secțiile agenților economici din municipiu; 1 centrală electronică de alarmare instalată la sediul Primăriei, în biroul Serviciului Protecție Civilă; 6 sirene electronice cu putere de 600 W, instalate la adresele (str. Aviator Bădescu nr.7, Casa de Cultură a Studenților, Primăria – Piața Unirii nr.1, Opera Maghiară, Magazin Central și strada Cuza Vodă nr.1).


FOTO: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Harta adăposturilor antiaeriene din România. Unde te poți adăposti în cazul unui atac!

abonare newsletter