Social

Evaluarea: Româna a trecut fără prea mari emoții

Părerile au fost împărţite în rândul elevilor clujeni în ceea ce priveşte prima probă scrisă din cadrul evaluării naţionale.

Unii elevi au ieşit din sălile de examen cu zâmbetul pe buze, alţii au fost mulţumiţi de subiectele primite şi speră că vor lua note mari, iar alţii erau nervoşi spunând că au fost puşi în încurcătură de această probă, care li s-a părut dificilă.

Cert este că majoritatea adolescenţilor au avut emoţii şi speră că vor lua note bune pentru a intra la cele mai bune licee şi la specializările pe care şi le doresc. Mai emoţionaţi decât elevii au fost părinţii care îşi aşteptau copiii cu sufletul la gură în faţa porţilor unităţilor de învăţământ.


La Cluj, evaluarea naţională este susţinută de un număr de 4.359 de elevi.

Elev: a fost destul de uşor

În ceea ce priveşte subiectele de la proba scrisă la limba şi literatura română, unii elevi consideră că au fost uşoare, iar alţii spun că au fost destul de dificile.


„A fost destul de uşoară proba scrisă la română. Am avut şi compuneri mai grele, sau exerciţii, dar m-am descurcat. Sper că o să iau notă mare. Cred că am să iau un opt sau un nouă. Am avut genul liric la subiectul I, iar în a doua parte, am avut de făcut o compunere despre o întâmplare cu un scriitor contemporan. Partea a II-a a probei a fost mai dificilă. Trebuie să stai bine cu imaginaţia. La matematică o să am mai multe emoţii”, a povestit pentru Monitorul de Cluj, Alexandra Chertes, elevă în clasa a VIII-a D la Şcoala Generală „Ioan Agârbiceanu”.

O altă elevă a aceleaşi şcoli, Andrada, spune că proba i s-a părut destul de dificilă. Cu toate acestea ea speră la o notă mare. „A fost destul de grea proba. Am întâmpinat anumite probleme la câteva cerinţe. Chiar la primul exerciţiu m-am confruntat cu un sinonim care mi-a dat dureri de cap şi la care chiar nu am ştiu. Dar în rest m-am descurcat. Pot să zic că am făcut cât de cât, m-am chinuit să învăţ, iar acum aştept rezultatele... să văd ce am făcut. Sper că am luat nouă. La matematică sper să mă descurc mai bine şi să iau o notă şi mai mare. Asta deoarece vreau să intru la un liceu bun”, a povestit redactorilor Monitorul de Cluj, Andrada Bandea.


Emoţiile părinţilor mai mari decât a elevilor

Unii părinţi şi-au însoţit copiii la şcoală şi i-au aşteptat până la ieşirea din sălile de examen. Cu puţin timp înainte de ora 11.00, oră la care elevii trebuiau să iasă din examen, Monica Suciu, mama unui băiat care tocmai a absolvit clasa a VIII-a, aştepta cu sufletul la gură să vadă dacă copilul ei a ştiut sau nu la examen.

„Am foarte mari emoţii pentru băiatul meu. Sper că s-a descurcat bine. Îmi doresc să fi fost bine. Era foarte emoţionat de dimineaţă. Aştepta în primul rând să vadă ce subiecte o să primească. Sper să fi scris şi el ceva acolo. Acum aşteptăm să vedem ce a făcut, şi apoi să vedem nota”, a povestit Monica Suciu, mama unui băiat care a susţinut ieri proba scrisă la limba şi literatura română.


Matematica, spaima adolescenţilor

Atât părinţii cât şi elevii sunt mai speriaţi de proba de la matematică decât de cea de la română. „La proba de matematică o să am emoţii mai mari. Această materie ne dă mari bătăi de cap. Româna o mai trecem cu vederea, dar matematica e dezastru... Acum sperăm să fie şi subiectele pe măsură, să nu-i mai zăpăcească atât de cap pe copii... că şi aşa i-a zăpăcit destul tot anul. Ar trebui să-i lase puţin mai lejer”, a mai adăugat Monica Suciu.

De proba la matematică îi este frică şi lui Andrei, cu toate că s-a pregătit şi a luat şi meditaţii. „La română cred că o să iau un 7.80. Mi s-a părut un pic dificilă proba. La matematică am mai mari emoţii şi mi se pare mult mai greu. Am luat şi ore pentru a mă pregăti suficient de bine”, spune Andrei Roşan.


Ce subiecte au primit elevii?

Elevii au avut de rezolvat trei subiecte. La primul subiect, absolvenţii de clasa a VIII-a au primit un text la prima vedere, „Rânduri pentru Anul Nou”, de Ion Minulescu, pe baza căruia au avut de rezolvat mai multe cerinţe care le-au testat cunoştinţele de vocabular şi de teorie literară. Rezolvarea corectă a tuturor cerințelor de la acest subiect valorează 42 de puncte.

La cel de-al doilea subiect, elevii au avut de comentat un articol publicat într-un ziar, cu titlul: „Empatia, o abilitate dobândită prin lectura”. Elevii pot obține la acest subiect maxim 36 de puncte. La cel de-al treilea subiect, candidații au avut de redactat o scurtă narațiune în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul participării la o întâlnire organizată de școală, cu un scriitor contemporan. Punctajul maxim pentru acest subiecte este de 12 puncte.

Astăzi are loc proba la limba şi literatura maternă, iar proba la matematică se va desfăşura mâine. Rezultatele evaluării naţionale vor fi afişate în cursul zilei de vineri, urmând ca elevii nemulţumiţi de rezultatele obţinute să depună contestaţii. Rezultatele finale vor fi afişate în data de 1 iulie.

Ultimele Stiri
abonare newsletter