Monitorul Cartierelor

Se termină calvarul de la Podul Porțelanului? După Diferit, primăria plătește 11 milioane de lei altei firme pentru finalizarea lucrărilor

O nouă firma va fi angajată pentru finalizarea lucrărilor de la Podul Porțelanului, după ce firmei Diferit i-a expirat termenul contractual. Șantierul a fost „blocat” de un zăcământ de sare descoperit în timpul lucrărilor și care a impus schimbarea soluției tehnice de realizare a podului.

Se termină calvarul de la Podul Porțelanului? Se termină calvarul de la Podul Porțelanului?

 

 


După mai mulți ani de blocaje și incertitudine, lucrările la Podul Porțelanului par să intre pe făgașul normal, lucrarea fiind relicitată recent. Două asocieri de firme au depus oferte pentru finalizarea lucrărilor. Podul ar trebui finalizat în 7 luni de la semnarea oridunului de începere a lucrărilor. 

 


Au depus oferte:

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

 

  • Geiger Transilvania SRL (ofertant unic) și subcontractanții Electro-Con Impex, Swarco Traffic Romania, Montrepcom SRL, Dewatering & Silent Piling SRL;
  • Asocierea Freyrom (Leader), Procons Group (ofertant) și subcontractanții Altimate,  SC Electro-Aparataj SRL.

Potrivit anunțului publicat de primărie, valoarea contractului ce urmează a fi atribuit este estimată la 11.106.778 lei. După ce va fi desemnat câștigătorul contractului, urmează o perioadă de execuție a lucrărilor de 7 luni.


Primăria Cluj-Napoca a emis recent autorizația de construire pentru Podul Porțelanului, cu modificarea amplasamentului acestuia și a soluției tehnice ce urmează să fie executată. Proiectul pentru autorizarea lucrării a fost elaborat de SC Costin și Vlad Birou de proiectare SRL.

Ce soluție tehnică a fost găsită?

Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri, potrivit CVBP Infrastructură. De asemenea, infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat cu stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii și încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la cca. 2 m deasupra stratului de sare interceptat.


Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

Autoritățile locale precizau încă de acum doi ani că podul va avea două benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, spaţiu pietonal, va fi suprailuminat și că „va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă”, conform viceprimarul Dan Tarcea.

Primăria susține că proiectantul a greșit, astfel că va fi dat în judecată de municipalitate.

Lucrările de proiectare au fost contractate prin licitație de la VCE Vienna Consulting Engineering cu peste 64.000 de lei.

„Va fi dat în judecată proiectantul care a greșit. Se face o nouă licitație, care va duce la final podul, cu noile soluții tehnice. I-am dat de cap, i-am dat de coadă”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local. 

CITEȘTE ȘI:

Câți bani mai „înghite” Podul Porțelanului până la finalizare? Autorizația de construire a fost emisă

abonare newsletter