Monitorul Cartierelor

Transportul public pe axa nord-sud a Clujului, aproape inexistent. Asociația SOS: „E deservit de microbuze diesel vechi și neaccesibile”

Axa nord-sud este deservită de un singur traseu de transport în comun, pe care circulă microbuze diesel vechi, fără POS sau afișaje, de două ori pe zi. Asociația Societatea Organizată Sustenabil cere extinderea programului acestei linii și introducerea vehiculelor echipate corespunzător.

Transportul pe axa nord-sud a Clujului, aproape inexistent. FOTO: Asociația SOS Transportul pe axa nord-sud a Clujului, aproape inexistent. FOTO: Asociația SOS

 

 


Axa est-vest a orașului Cluj-Napoca este funcțională și deservită de o serie de autobuze, tramvaie sau trolee, care permit deplasarea eficientă și rapidă dintr-o parte în alta a orașului. Nu același lucru poate fi spus despre axa nord-sud a Clujului, susțin cei de la Asociația Societatea Organizată Sustenabil (SOS). 

 


Această axă este deservită doar de linia cu numărul 22, cu traseul Piața Gării-strada I. Moldovan (Spitalul de Boli Infecțioase), de două ori pe zi. Pe această linie circulă microbuze diesel, vechi și inaccesibile, susține ONG-ul, fiind inaccesibile.

Linia 22, deservită de microbuze diesel vechi, susțin cei de la SOS. FOTO: Asociația SOS

„Axa nord - sud de transport public nu prea e funcțională, spre deosebire de cea est - vest. În Cluj-Napoca, există un traseu urban deservit de microbuze diesel vechi, neaccesibile, cu trepte la urcare, ușă manuală, fară afișaj, fară anunțuri stații și fără POS pentru posibilitatea plății cu cardul și cu 2 curse/zi în total, ambele dimineața, de la 6 și 7. Am luat unul, am văzut cum se chinuiau oamenii să închidă o ușă într-o mașină care transporta marfă înainte.


Linia 22, singurul traseu care deservește zonele Hașdeu, Zorilor Nord și Spitalul de Boli Infecțioase este de mulți ani într-un cerc vicios în care nu sunt curse pentru că nu sunt călători și nu sunt călători pentru că nu sunt curse.  Totuși, în aria de captare a stației finale se regăseste o zona dens locuită, campusuri, clădiri universitare și un mare spital, iar alte trasee de transport public sunt la peste 600m distanță, cu o notabilă diferență de nivel”, arată Adrian Dohotaru, reprezentant SOS. 

Mai multe curse, autobuze dotate corespunzător

Pentru a fi eficientă, linia ar trebui operată la orele de vârf, cu autobuze electrice care beneficiază de uși automate podea joasă, afișaje și anunțuri privind stațiile.


Traseul liniei 22. FOTO: Asociația SOS

„Un astfel de traseu ar trebui operat cel puțin în toate orele de vârf și o cursă seara, cu plecări din oră în oră în intervalul 6:00-9:00 și 13:00-18:00 + o cursă pe la 21:00 ca serviciu minim viabil, preferabil cu un autobuz electric, silențios. Un asemenea orar ar atrage deja mult mai mulți călători, destul cât să justifice utilizarea unui autobuz de 10 m, Compania de Transport Public având mai multe, nu a unei dubițe. 

Pentru a atrage călători noi și pentru a scoate clujenii din trafic auto, vehiculul ar trebui să prezinte dotări specifice anului 2023: ușa automată, NU MANUALĂ, podea joasă, afișaj de traseu, nu hârtie în geam, anunțuri stații etc.


Am trimis o sesizare către CTP din partea Asociației Societatea Organizată Sustenabil, în continuarea eforturilor noastre de a oferi alternative la trafic auto, prin piste de biciclete la nivel metropolitan, transport public de calitate și noi coridoare pietonale, mai ales în jurul afluenților Someșului și unde sunt acum garaje”, a mai transmis Dohotaru.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Vinerea Verde se extinde și în Apahida! Călătoriile cu autobuzul vor fi gratuite în fiecare zi de vineri

abonare newsletter