Educație

Spark, un nou concept de școală internațională, creat cu și pentru tineri sclipitori

Spark este un nou concept de școală hibrid, acreditată Cambridge și înființată la Cluj.

 

 


După un an și jumătate de pandemie, la Cluj-Napoca, o echipă de profesori și experți în educație au înființat un liceu interactiv online cu profil internațional, denumit Spark, unde elevi din toată lumea pot participa la cursuri și obține diplome acreditate Cambridge.

 


„Spark este pornit dintr-o furie care m-a adus pe mine astăzi aici, o furie pentru că simt și știu că sunt foarte mulți tineri în România, dar și în străinătate, care își irosesc potențialul, care nu au sprijinul de care au nevoie pentru că noi, adulții, încă nu ne-am apucat de o reformă adevărată, pe bune. Furia asta a venit anul trecut, când în plină pandemie, în România, adolescenții stăteau acasă și nu făceau lecții, pentru că marea parte a lor nu au făcut lecții online în perioada martie-iunie 2020. A început și noul an școlar și au continuat să nu facă ore și adolescenții continuă să nu aibă orientarea în carieră în școală, să nu aibă sprijin pentru admiterea la facultate oriunde ar fi sau să nu meargă la universitate, că nu toată lumea trebuie să meargă”, a mărturisit Ruxandra Mercea, fondator și CEO al Spark School.

Spark este un liceu internațional hibrid, pe curriculum Cambridge. Sistemul hibrid se referă la faptul că majoritatea activităților se desfășoară pe platforma online Spark (aplicația Spark fiind o „sală de clasă virtuală”), însă liceul presupune și un set de tabere de știință, în cadrul cărora au loc activitățile practice pentru elevii orientați pe domenii științifice.


Prin ce diferă școala Spark de una obișnuită?

În primul rând, este vorba despre flexibilitatea programului. În loc de cursuri care încep la ore fixe, deseori dis de dimineață și în săli de clasă fizice, elevii înscriși la școala Spark au cursuri, tutoriale, prezentări și activități online, pe care le pot accesa în funcție de programul și activitățile din viața fiecăruia. Astfel, sistemul de învățământ se pliază perfect pe stilul de viață al unor elevi cu performanță în alte domenii, cum ar fi sportul, sau cu pasiuni prin care sunt „mereu pe drumuri”, dar și pentru elevi din zone fără acces la școli internaționale. Totodată, se renunță și la noțiunea tradițională de vacanță, elevii fiind liberi să își întrerupă activitatea oricând, atâta timp cât își parcurg activitatea didactică de-a lungul anului.

Elevii au libertatea de a-și alege materiile care îi pasionează, aceasta fiind o caracteristică a învățământului Cambridge: în primii doi ani, elevii își aleg cinci materii, din care dau examene în perioada mai-iunie sau octombrie-noiembrie. În clasele a XI-a și a XII-a, elevii își aleg maxim trei materii, din care vor da câte o probă sau două în cadrul sesiunii de examene, asemănătoare cu cea din cadrul universităților. Astfel, elevii nu trebuie să susțină proba de bacalaureat, diploma fiind recunoscută de universități din 150 de țări, între care și România.


Personalizarea - unul din „secretele” educației cu adevărat în interesul elevului

Tinerii care aleg Spark School beneficiază de feedback personalizat pe activitatea realizată, dar și de mentorat, astfel încât elevii sunt ghidați în carieră, dar și în procesul de dezvoltare a abilităților sociale și emoționale.

O noutate o reprezintă și obligativitatea realizării unui modul de practică în cadrul unei companii locale, de circa 40 de ore pe an, în funcție de domeniile de interes ale fiecăruia.


În cazul orelor de sport, adolescenții pot alege sporturile pe care le preferă, pe care trebuie să le practice de trei ori pe săptămână.

Sistemul de învățământ din cadrul Spark a fost creat cu și pentru elevi, anticipând așteptările lor pentru viitor și răspunzând nevoilor și abilităților generațiilor viitoare de tineri. Astfel, se pune accent pe trei direcții esențiale în viața tinerilor:

- Orientarea în carieră;
- Sprijin pentru admiterea la facultate;
- Posibilitatea de a-și alege materiile care îi interesează.

„Se pot înscrie elevi din România, în sistem part-time sau full-time, elevi din străinătate și cursurile vor fi susținute în ritmul lor, având sprijin unu la unu de la profesori de specialitate și un mentor pe partea de dezvoltare personală. Profesorii vor fi din România și de peste tot din lume. Taxa anuală pentru cei care aleg să fie full-time cu noi va fi de 6.000 de euro/an. Elevii se vor putea întâlni în hub-uri locale de învățare și vor fi împreună pentru a învăța, a se sprijini reciproc și a-și face propriile proiecte în comunitate. Elevii vor fi din România, Bulgaria, Ucraina, Turcia, Cehia și așa mai departe, sunt foarte multe țări în regiune unde nu există școli internaționale”, a mai spus Ruxandra Mercea.

Ultimele Stiri
abonare newsletter