Educație
BACALAUREAT 2025. Peste 3.600 de elevi din Cluj susțin marți examenul scris la Limba română
Peste 3.600 de elevi clujeni susțin marți prima probă scrisă, la Limba română, a examenului de Bacalaureat, sesiunea iunie 2025.

3.646 de absolvenți ai claselor a XII-a vor susține, începând de marți, 10 iunie 2025, probele scrise din cadrul Examenului Național de Bacalaureat, sesiunea iunie 2025.
BACALAUREAT 2025. Candidații.
În județul Cluj, 3.646 de candidați (3.318 din promoția curentă și 328 din seriile anterioare) sunt așteptați să susțină probele scrise ale examenului național de bacalaureat în această sesiune.
Din totalul candidaților, 2.479 sunt de la unități de învățământ preuniversitar din municipiul Cluj-Napoca, iar 1.167 de candidați sunt din celelalte localități ale județului.
BACALAUREAT 2025. Calendarul probelor.
Probele scrise din sesiunea iunie 2025 încep marți, 10 iunie 2025, cu proba scrisă la Limba și literatura română-proba E.a), urmată miercuri, 11 iunie 2025, de proba scrisă obligatorie a profilului–proba E.c).
Vineri, 13 iunie 2025, este programată să se desfășoare proba scrisă la alegere a profilului și a specializării–proba E.d), iar luni, 16 iunie 2025 va avea loc proba scrisă la limba și literatura maternă–proba E.b).

BACALAUREAT 2025. Centrele de concurs.
În județul Cluj, desfășurarea probelor scrise, din cadrul sesiunii iunie 2025 a examenului național de bacalaureat 2025, este organizată în 16 centre de concurs.
BACALAUREAT 2025. Desfășurarea examenului.
Probele încep la ora 9:00, iar accesul candidaților în săli este permis în intervalul orar 7:30-8:30.
Timpul alocat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio. Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor vor utiliza numai creion negru. Mijloacele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.
Candidații prinși cu obiecte interzise (cărți, caiete, fițuici, mijloace de comunicare etc) nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului național de bacalaureat.
BACALAUREAT 2025. Corectarea lucrărilor.
La finalul fiecărei probe de examen, lucrările elevilor sunt scanate și încărcate în platforma națională destinată evaluării digitalizate a lucrărilor scrise, și vor fi evaluate, aleatoriu, de profesori evaluatori din alte județe decât cel de proveniență a lucrărilor.
BACALAUREAT 2025. Depunerea contestațiilor.
Candidații pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor proprii după afișarea rezultatelor inițiale, în conformitate cu prevederile procedurii stabilite de către Comisia Națională de Bacalaureat, acesta fiind elementul de noutate al acestei sesiuni. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.
Depunerea contestațiilor nu este condiționată de vizualizarea lucrărilor. În aceeași măsură, vizualizarea lucrărilor nu obligă candidatul la depunerea contestației.
BACALAUREAT 2025. Declarația de acceptare a notei după soluționarea contestației (recorectare).
Candidații care contestă rezultatul inițial al evaluării trebuie să completeze, să semneze și să depună/transmită prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.
BACALAUREAT 2025. Rezultatele.
Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 20 iunie 2025 (până la ora 12:00), urmată de etapa de vizualizare a lucrărilor scrise și depunerea eventualelor contestații, conform calendarului publicat de Ministerul Educației și Cercetării.
Rezultatele finale vor fi comunicate în data de 30 iunie 2025.
BACALAUREAT 2025. Promovarea examenului.
Un candidat este declarat promovat la examenul național de bacalaureat dacă îndeplinește, cumulativ, următoarele condiții:
• a susţinut probele de evaluare a competențelor,
• a susţinut toate probele scrise și
• a fost notat cu minimum 5 la fiecare dintre acestea,
• obținând, în final, cel puţin media 6 la probele scrise.
Reamintim faptul că, în conformitate cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice, în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD), afișarea rezultatelor se va face prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.
Mesajul inspectorului școlar general, Marinela Marc

„Dragi candidați, mâine începe un examen important pentru viitorul vostru, pe care unii îl veți promova cu note mari, alții cu note mai mici, alții poate nu veți reuși acum, dar asta nu înseamnă că sunteți mai puțin valoroși ca oameni. Examenul acesta evaluează nu cât sunteți de buni, ci cât știți la acest moment să rezolvați subiectele pe care le veți primi. Acest examen nu evaluează omenia, generozitatea, altruismul, puterea voastră de a merge mai departe și toate valorile pe care școala s-a străduit să vi le transmită și de care veți avea nevoie în viață. Indiferent de rezultatele acestui examen, eu am încredere în voi și știu că nu veți renunța să promovați în sesiunile viitoare, pentru a avea cât mai multe șanse de reușită în viață. Cred în potențialul vostru și sunt convinsă că veți fi iubiți și sprijiniți de cei dragi, indiferent de rezultat. Tuturor, mult succes”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
CITEȘTE ȘI: