Economie

Programul „Rabla 2”, lansat la 1 iulie. Câți bani vor primi proprietarii mașinilor mai vechi de 15 ani?

Primarul Emil Boc, preşedintele Asociaţiei Municipiilor, a anunțat că programul „Rabla 2” intră în vigoare de pe 1 iulie. Proprietarii mașinilor mai vechi de 15 ani vor primi bani de la primării.

Foto: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca Foto: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca

 

 


Programul Rabla 2 va intra în vigoare de pe 1 iulie, a anunţat, luni, preşedintele Asociaţiei Municipiilor din România, primarul Emil Boc. Maşinile mai vechi de 15 ani vor putea fi predate administraţiilor locale, proprietarii primind pentru acestea 3.000 de lei.

 


„Am discutat cu ministrul Mediului ca de la 1 iulie să intre în vigoare programul «Rabla 2» . Suceava are deja un proiect pilot, Sfântu Gheorghe, de asemenea, îl derulează. În ce constă? Maşinile mai vechi de 15 ani să poată fi predate administraţiilor locale (...), vor primi pentru acea maşină mai veche de 15 ani 3.000 de lei. 1.500 de lei pune primăria, 1.500 de lei pune Agenţia Fondului de Mediu, prin Ministerul Mediului. Prin acest program mai luăm o grămadă de rable de pe domeniul public al oraşelor noastre şi facem loc maşinilor noi, nepoluante, verzi”, a spus Emil Boc după Comitetul Director al Asociaţiei Municipiilor din România.

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

 

Programul Rabla 2 va intra în vigoare de pe 1 iulie 2022 și se adresează românilor care vor să caseze mașini mai vechi de 15 ani fără să cumpere un vehicul nou.


La o întâlnire a Asociației Municipiilor din România (AMR), Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, a punctat soluția de a scoate din funcțiune mașinile mai vechi de 15 ani, urmând ca până la data de 1 iulie a.c aceasta să intre în vigoare sub forma unui program Rabla 2 care prevede o sumă de 3.000 de lei pentru predarea la sediul primăriei a unui astfel de autovehicul.

Rabla 2, promis în PNRR

Programul Rabla 2 este un program complementar Rabla și are ca scop eliminarea rapidă a mașinilor foarte vechi. Prin PNRR, România s-a angajat în fața UE că va elimina de pe străzi aproximativ 250.000 de mașini cu o vechime de peste 15 ani, până în 2026.


Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, a spus anul trecut că se dorește „majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi”.

Primăria Sfântu Gheorghe a plătit aproape 1,5 milioane de lei anul trecut pentru casarea a aproape 500 de mașini.

Programele deja consacrate, Rabla Clasic și Rabla Plus (destinat achiziției de mașini electrice sau hibrid plug-in) înlocuiesc anual zeci de mii de autovehicule uzate, a căror vechime nu depășește însă întotdeauna acest prag de vechime, spun reprezentanții Agenției.

Președintele AFM precizează că deoarece proiectul va fi lansat abia în iulie iar primăriile trebuie să includă și ele sume în buget, Agenția va pregăti un buget de doar 50 de milioane de lei, urmând ca din 2023 să suplimenteze suma. În programele Rabla mașina casată trebuie să aibă o vechime de „doar” 8 ani. Noul proiect vine însă nu numai în ajutorul țintei din PNRR ci și al proprietarilor de mașini vechi care nu își permit sau nu doresc o altă mașină.

CITEȘTE ȘI:

Programul Rabla, sesiunea a 3-a, începe de astăzi în România

Ultimele Stiri
abonare newsletter