Economie

Produsele italieneşti, promovate la real,-

<p>În perioada 10-23 martie, real,- Hypermarket desfăşoară o amplă acţiune de promovare a produselor italiene, acţiune derulată cu sprijinul Ambasadei Italiei în România şi de Institutul Italian de Comerţ Exterior (ICE) din Bucureşti.</p>

Astfel, clujenii vor găsi în magazinul real,- peste 200 de produse specifice bucătăriei mediteraneene, provenite de la 25 de furnizori originari din Italia, din regiunile din nordul peninsulei precum Lombardia, Veneto, Emilia Romagna, Piemonte şi Liguria sau din alte regiuni faimoase precum Toscana, Calabria sau Molise. Pe parcursul întregii perioade se vor desfăşura numeroase acţiuni de promovare, show-uri culinare şi degustări.

„Sectorul agroalimentar este unul dintre principalele sectoare economice din Italia, ocupând locul al doilea după cel metalurgic. Producţia totală a acestui sector depăşeşte ca valoare PIB-ul României. O caracteristică a societăţilor italiene de produse agroalimentare este aceea de fi orientate puternic spre export. Astfel, peste 20% din producţia totală este exportată”, a declarat Mario Iaccarino, directorul biroului de la Bucureşti al ICE.


În primele 11 luni ale anului trecut, schimburile comerciale între cele două ţări pe segmentul agroalimentar s-au ridicat la 692,1 milioane de euro. România a importat din Italia produse agricole şi alimentare în valoare de 206,2 milioane de euro, Italia situându-se pe a şasea poziţie în topul ţărilor furnizoare de astfel de produse, după Ungaria, Germania, Bulgaria, Olanda şi Polonia. Conform datelor publicate de Institutul Italian de Statistică (ISTAT), principalele produse agro-alimentare exportate de Italia către România în perioada de referinţă au fost legumele şi fructele (56 mil. euro), carnea si preparatele din carne (25 mil. euro), dulciurile şi produsele de patiserie (17 mil. euro) şi peştele sau conservele de peşte (13 mil. euro).

abonare newsletter