Economie

Cum ieși mai ieftin: să cumperi online sau direct din magazin?

Statistica a măsurat (deocamdată experimental) scumpirile din magazinele online, dat fiind faptul că în calculul inflației nu e inclus și comerțul online, deși acesta a căpătat o importanță tot mai mare în comportamentul de consum.

Dacă cumperi online, ieși mai bine la buzunar. Foto: depositphotos.com Dacă cumperi online, ieși mai bine la buzunar. Foto: depositphotos.com

 

INS s-a uitat mai cu atenție la schimbările de prețuri online la sortimentele alimentare cu pondere mare în consum (pâine, făină, mălai, zahăr, ulei, cartofi, fasole, mere, lapte, unt și ouă).


E drept, decizia de a cumpăra online față de deplasarea fizică la magazin își are propriile avantaje și dezavantaje. Printre avantaje găsim: economia de timp, prețuri uneori mai bune, iar printre dezavantaje e și acela că nu „vezi” ceea ce cumperi (de pildă carnea poate fi mai grasă sau mai slabă decât cea pe care ți-ai fi dorit-o sau pâinea mai puțin proaspătă) și pot uneori apărea costuri legate de transport.

Ce a aflat INS după ce a măsurat prețurile din online

Astfel, la produsele vegetale, cele mai mari variații pozitive se observă la produsul cartofi albi (14,7%), acestea fiind urmate de variațiile înregistrate la produsul cartofi roșii (12.2%). Pentru numeroase produse analizate, s-au înregistrat variații negative, câteva exemple fiind făină (-4,5%), ulei de floarea soarelui (-3,7%), fasole (-3,6%) etc. În cazul produselor de origine animală, s-au înregistrat variații negative semnificative, pentru produsele lapte 1,5% grăsime (-4,7%) și lapte 3.5% grăsime (-3,3%), scrie Hotnews.ro.


Sortimentele non-alimentare cu pondere mare de consum, care au fost analizate, sunt reprezentate de: aragazuri, frigidere, congelatoare, mașini de spălat rufe.

În cazul produselor electrocasnice, în luna iunie 2023 comparativ cu luna mai 2023 cele mai mari variații înregistrate au fost de 2,9%, în cazul produsului frigidere, fiind urmate de variațiile înregistrate pentru produsul aragazuri (1,6%).


La unele produse, ieftinirile au fost mai mari în mediul online în iunie față de mai. La cartofi, în piețe și magazine fizice au existat chiar scumpiri în vreme ce în comerțul online cartofii s-au ieftinit. La fel stau lucrurile cu făina, pâinea sau untul.

Singurul aliment care în online s-a scumpit iar în magazine s-a ieftinit a fost zahărul.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

Sursă foto depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

73% din clienții Companiei de Apă „Someș" și-au plătit facturile online. Digitalizarea serviciilor publice, în vizorul CJ Cluj

CFR nu mai oferă bilete online gratis la meciul de mâine. Clubul, sabotat de fanii „U" Cluj?

Un nou tip de fraudă online, prin care ți se cere să transferi bani într-un „cont sigur”, răspândit la scară largă în UE

Ultimele Stiri
abonare newsletter