Administrație

Undă verde pentru modernizarea DJ Tureni - Aiton - Centura Vâlcele-Apahida! Tișe: „Aglomerația din Feleacu, evitată”

DJ 103G Tureni – Aiton – Centura Vâlcele-Apahida, propus pentru modernizare din fonduri europene. Consiliul Județean Cluj a aprobat miercuri indicatorii tehnico-economici.

Modernizare DJ 103G Tureni - Centura Vâlcele / Consiliul Județean Cluj Modernizare DJ 103G Tureni - Centura Vâlcele / Consiliul Județean Cluj

 

 


Consiliul Județean Cluj a aprobat miercuri, 26 aprilie a.c, proiectul de hotărâre inițiat de președintele Alin Tișe, referitor la aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției privind modernizarea drumului județean DJ 103G Tureni-Ceanu Mic-Aiton-Gheorghieni-Centura Vâlcele-Apahida, în lungime de 17,1 km.

 


Cu o valoare estimată de peste 191.000.000 de lei, proiectul de investiție a fost propus de Consiliul Județean și aprobat de Consiliul pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de NV ca proiect de importanță strategică majoră, eligibil a fi depus pentru finanțarea europeană în cadrul Programului Operațional Regional POR 2021 – 2027.

„Aprobarea acestor indicatori tehnici și economici era necesară pentru a putea înainta dosarul de finanțare. Alături de studiul de fezabilitate recent finalizat de Consiliul Județean, acești indicatori vor sta la baza aprobării investiției. Modernizarea celor peste 17 km de drum județean va aduce beneficii importante, atât pentru clujenii care locuiesc în zona Gheorgheni-Aiton și muncesc în Cluj-Napoca, cât și pentru cei care doresc o conexiune directă și rapidă între E81 și DN 1C, prin intermediul variantei ocolitoare Vâlcele-Apahida și evitarea aglomerației din Feleacu”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.


Refacerea integrală a sistemului rutier existent

Proiectul de modernizare a DJ 103G Tureni-Aiton-Centura Vâlcele-Apahida, între km 43+190 și 60+303, prevede refacerea integrală a sistemului rutier existent, în profunzime, de la fundație și până la stratul de asfalt, respectiv:

  • 19 de cm strat de asfalt, din care 5 cm strat de uzură, 6 cm strat de legătură și 8 cm strat de bază
  • 20 de cm strat superior de fundație din piatră spartă
  • 30 de cm strat de fundație din balast
  • 30 de cm strat din pământ stabilizat cu lianți hidraulici rutieri.

În plus, vor mai fi realizate pistă pentru bicicliști, trotuare în interiorul localităților, benzi de încadrare și acostamente.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Drumul dintre Tureni și Centura Vâlcele-Apahida intră în modernizare. 39 mil. euro pentru 17 km

Maraton pentru devierea traseului centurii metropolitane: „Dorim ca centura să ocolească ambientul natural unic din Pădurea Făget”

Ultimele Stiri
abonare newsletter