Administrație

Plăcile de pavaj de pe strada Mihail Kogălniceanu S-AU CRĂPAT. Șantierul se află încă în lucru. FOTO

Mai multe dintre plăcile de pavaj de pe strada Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente, aflate încă în lucrări de modernizare, au cedat și s-au crăpat deja.

Plăcile de pavaj de pe strada Mihail Kogălniceanu S-AU CRĂPAT. FOTO: Facebook/ Dragoș Vana Plăcile de pavaj de pe strada Mihail Kogălniceanu S-AU CRĂPAT. FOTO: Facebook/ Dragoș Vana

 

 


Strada Mihail Kogălnicea și mai multe străzi adiacente se află în lucrări de modernizare și reamenajare, în cadrul căror au avut deja loc lucrări de pavare pe mai multe porțiuni ale șantierului. Deși șantierul este încă în desfășurare, mai multe plăci de pavaj s-au crăpat deja, se arată într-o postare pe rețelele de socializare.

 


„Pavajele de pe strada Mihail Kogălniceanu. Vreau să îl felicit pe cel care a avut ideea genială să pună niște dale lungi și subțiri pe noua pietonală de pe Kogălniceanu. Deși nu cred că-ți trebuia doctorat în construcții ca să-ți dai seama ce idee proastă e. După ce am numărat vreo 50 de dale deja crăpate am renunțat iar strada încă nu e dată în folosință, nu se circulă activ pe ea. 

Plăcile de pavaj de pe strada Mihail Kogălniceanu s-au crăpat. FOTO: Facebook/ Dragoș Vana

 


Dar nu-i bai, cum mi-a zis mie un meșter când am găsit o gresie crăpată în lucrarea nouă: «Las că o rostuim de nu se vede»”, se arată în postarea de pe Facebook. 

Monitorul de Cluj a solicitat un punct de vedere biroului de presă al Primăriei Cluj-Napoca vizavi de aspectele sesizate. Vom reveni cu poziția muncipalității, când aceasta va fi comunicată.


Biroul de arhitectură Mossfern, câștigătorul concursului internațional de soluții organizat pentru modernizarea zonei, arăta în vara anului trecut că la realizarea pavajelor au fost folosite dale din andezit, o rocă magmatică, rezultată din întărirea lavei ajunsă la suprafață în urma erupțiilor vulcanice. 

CITEȘTE ȘI


Din Turcia, direct pe strada Mihail Kogălniceanu! Dale unicat, folosite la lucrările de modernizare - FOTO

 

Pe o suprafață de peste 25.000 mp, proiectul de investiții cuprinde lucrări pentru strada Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente - Universității, Emmanuel de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac, inclusiv Piața Cipariu. Obiectivul general al proiectului este creșterea calității spațiului public, o componentă cheie pentru ceea ce înseamnă dezvoltarea durabilă.

Ce lucrări se realizează în cadrul proiectului?

Descrierea obiectivului de investiții:

  • se realizează pietonalizarea mai multor tronsoane de străzi în aria menționată;
  • tronsonul străzii M. Kogălniceanu între str. Hermann Oberth și str. Gaál Gábor este transformat în baza conceptului de „grădină urbană”;
  • vor fi plantați peste 250 arbori în mai multe zone incluse în proiect;
  • vor fi instalate 7 stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice, 4 stații pentru încărcarea autovehiculelor electrice, mobilier urban modern, rastele pentru parcarea a 113 biciclete și un sistem de iluminat cu LED.

În zona Universității Babeș-Bolyai, proiectul va aduce un omagiu inedit rectorilor universității clujene de la origini până în prezent. De asemenea, pe strada Universității este propusă readucerea la locul inițial a statuii „Sfânta Maria Protectoare” (transmutată în 1957) și crearea unei piațete pe locul parcării actuale.

Valoarea totală a proiectului finanțat prin fonduri europene „Lucrări de amenajare urbană strada Mihail Kogălniceanu, strada Universităţii şi străzile adiacente” este de 48.721.315,94 lei - aproximativ 10 mil. euro.

CITEȘTE ȘI:

Cum arată strada Mamaia după modernizare? Dispar locurile de parcare și mai mult spațiu pentru pietoni și bicicliști. GALERIE FOTO

Ultimele Stiri
abonare newsletter