Administrație

Au fost montate înclinometre în zona alunecărilor de la Oiejdea, pe A10 Sebeș-Turda. Deschiderea circulației anul acesta, sub semnul întrebării

Constructorul Aktor a montat înclinometre pentru a monitoriza dealul din zona alunecării de teren de la Oiejdea, pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda.

Au fost montate înclinometre în zona alunecărilor de la Oiejdea, pe A10 Sebeș-Turda. FOTO: Ziarul Unirea Au fost montate înclinometre în zona alunecărilor de la Oiejdea, pe A10 Sebeș-Turda. FOTO: Ziarul Unirea

 

 


Antreprenorul grec desfășoară ultimele lucrări la lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, singurul pe care încă se circulă cu restricții. Alunecarea de teren de la Oiejdea l-a pus în dificultate pe constructor.

 


Astfel, în zona alunecării de teren de la Oiejdea au fost montate înclinometre pentru a monitoriza dealul, scrie Ziarul Unirea

Deschiderea circulației anul acesta pe ambele benzii ale autostrăzii în zona alunecării de teren de la Oiejdea depinde de rezultatele înregistrate de înclinometre, mai precis de stabilitatea dealului, antreprenorul putând astfel să ridice ultimele umpluturi și să lucreze în paralel și la structura infrastructurii rutiere.


În acest moment, antreprenorul grec așteaptă aprobarea pentru ridicarea ultimelor umpluturi și evident pentru a continua lucrările în zona alunecării la structura infrastructurii rutiere, potrivit informațiilor obținute de sursa citată.

În zona alunecării se lucrează la rigole, la îmbunătățirea umpluturii cu liant hidraulic, la armări și cofrări, precum și la torcretarea zidului de coloane forate. La spațiile de servicii se lucrează la decaparea mixturii asfaltice pentru sistemul de drenaj și la așternerea de pământ vegetal pe taluz. Totodată, se lucrează la clădirea viitorului Centru de Întreținere și Monitorizare (CIM), în nodul rutier Teiuș.


Din cauza alunecărilor de teren în zona localităţii Oiejdea, traficul este restricţionat în zonă, pe o distanţă de 1,5 kilometri, pe o bandă pe sens. Potrivit Ministerului Transporturilor, pe acest sector se circulă în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de drum naţional, cu limitarea vitezei la 60 km/h. Pe restul lotului 2, limitarea este la 100 de km/h.

Între km 19-20 circulația rutieră se desfășoară pe o singură cale, o bandă pe sens. Anteprenorul și-a asumat ca până în luna aprilie 2022 să finalizeze toate lucrările, însă nu a reușit să se țină de promisiune.

CITEȘTE ȘI:

„Balamuc” de nedescris pe lotul „blestemat” Chiribiș-Suplacu de Barcău. O firmă a contestat anularea licitației

abonare newsletter