Actualitate

ATENȚIE! Țeapă cu premii FALSE în numele Lidl. Compania, AVERTISMENT pentru clienți

După voucherele false din luna martie, LIDL este din nou victima atacatorilor.

 

 


Un bărbat a sesizat pe pagina de Facebook Lidl România că a primit pe email mai multe mesaje în numele companiei. Acesta era anunțat că a fost ales printre cei 250 de consumatori care vor câștiga garantat un premiu, dacă va completa un sondaj.

 


Atenție la această adresă email: info@echokinetic.com. Mesajele false au fost trimise în numele Lidl de pe acest cont.

„Bună ziua, deschidem un nou depozit și astăzi este ziua voastră norocoasă. Am ales 250 de consumatori România pentru a participa la un scurt sondaj LiDL. Toți participanții vor primi (1) recompensă opțională. Alegeți între smartphone-uri, laptopuri și multe altele.


Vă rugăm să ne spuneți experiența dvs. despre serviciile LiDL și, ca mulțumire, puteți selecta dintr-o serie de recompense exclusive! Codul dvs. de bonus unic este…

Vă rugăm să faceți clic pe Start pentru a active codul bonus”, se arată în respectivul email.


După ce răspunde la toate aceste întrebări, utilizatorului i se promite un premiu (voucher sau produse, în funcţie de campanie) pe care îl poate revendica doar dacă distribuie mesajul mai departe către alte contacte. În momentul în care se accesează butonul de distribuire, mesajul este transmis automat întregii liste de contacte din WhatsApp sau alte platforme.

Reprezentanții Lidl au răspuns la sesizarea bărbatului și au rugat consumatorii să nu urmeze instrucțiunile din mesaj.


„Îți mulțumim pentru sesizare. Acest email nu ne aparține, ci provine de la o entitate ce folosește în mod fals numele și imaginea Lidl România. Te rugăm să nu urmezi instrucțiunile din mesaj. Mulțumim”, a fost răspunsul reprezentanților LIDL România la sesizarea consumatorului.

Ce vă recomandă echipa CERT-RO dacă primiți astfel de mesaje

- Evitați accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor.
- În cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validați existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (webiste, canale oficiale de social media).
- Citiți cu atenție instrucțiunile oferite și fiți atenți la exprimare, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului! În cazurile prezentate, mesajul este unul extrem de prost redactat în limba română, unul evident tradus automat din alte limbi.
- Dacă ați introdus pe astfel de site-uri date personale, date de acces la conturi sau date financiare, schimbați parolele pentru conturile aferente, activați autentificarea în doi pași (acolo unde există) și notificați de urgență banca, dacă ați introdus date de card. În cazul în care sesizați tranzacții suspecte din cont și ați suferit pagube financiare, ne puteți scrie despre cazul dvs. la adresa alerts@cert.ro și să depuneți o plângere la cea mai apropiată secție de Poliție

 

CITEȘTE ȘI

ATENȚIE! Se fură bani din conturi. Mesaje FALSE, trimise în numele Băncii Transilvania. Recomandări BT pentru clienți

Ultimele Stiri
abonare newsletter