Actualitate

Clujenii, obligați să facă poze la mormânt dacă vor prelungirea locului de veci

Birocrația românească lovește din nou. Clujenii sunt obligați să fotografieze mormintele pentru a-și putea prelungi locul de veci.

 

 


Concesiunea mormintelor se face pe o perioadă de 20 de ani în Municipiul Cluj-Napoca, dar birocrația românească pune mari probleme și în acest caz.
 

„Locurile de înhumare se pot concesiona pe o durată de 20 (douăzeci) de ani, în condițiile prevăzute de prezentul regulament, pe baza unei cereri aprobate de către Serviciul administrația cimitirelor, cu plata integrală și anticipată a taxei de concesiune. Termenul contractului de concesiune poate fi prelungit prin acordul părților.”, se arată în Hotărâre de Consiliu Local 300/2014.


Birocrația bate realitatea

Un pensionar a încercat să plătească locul de veci al unui fost prieten, trecut între timp în lumea celor drepți, dar s-a lovit de clasica birocrație românească. Bărbatul s-a prezentat la Serviciul Administrare cimitire domeniul public pentru a prelungi locul de veci, însă nu a putut să facă acest lucru deoarece nu avea o fotografie cu locul unde este îngropată persoana decedată.

„Am un prieten care a decedat și am fost ca să plătesc impozitul și să-i prelungesc locul de veci. Acum e prima dată când mă lovesc de o astfel de problemă. M-am prezentat la Administrația Cimitirelor și în momentul în care am vrut să fac plata mi-au spus că am nevoie o poză cu mormântul. Nu pot să fac această plată până nu duc poza cu mormântul, dar sincer să vă spun nici nu știu exact unde este după atâția ani. Eu am mers ca să dau bani, nu ca să cer bani. Nu înțeleg cum nu au o evidență sau o agendă a persoanelor decedate și locul unde sunt înmormântate. Eu sunt în vârstă, am două boli grave și sunt pus pe drumuri inutil”, a declarat bărbatul, sub anonimat, pentru Monitorul de Cluj.


Legea nu spune nimic despre pozele cu morminte

Art. 23 din Hotărârea CL 300/2014 nu menționează nimic despre materiale foto sau video în momentul în care se face concesiune.

„Ca urmare a aprobării cererii, se încheie un contract de concesiune, care va cuprinde următoarele mențiuni principale:
- unitatea care administrează cimitirul;
- denumirea cimitirului, parcela și numărul locului de înhumare;
- numele, prenumele și datele de contact ale titularului dreptului de concesiune;
- natura folosinței;
- suprafața concesionată;
- termenul de concesiune;
- tariful stabilit și modalitatea de plată;
- obligațiile părților;
- clauze de încetare a contractului;
- mențiunea conform căreia la data încetării în orice mod a contractului, construcțiile edificate intră în proprietatea unității administrativ-teritoriale, tară acordarea de despăgubiri sau alte compensații materiale.”, se arată în Art.23 din CL 300/2014.


Monitorul de Cluj a solicitat un punct de vedere Primăriei Cluj-Napoca cu privire la această situație, dar până la ora publicării materialului nu am obținut o reacție. O angajată a Serviciul Administrare cimitire domeniul public ne-a transmis doar că „așa este regulamentul”, iar pentru mai multe detalii să apelăm la Biroul de Presă al Primăriei Cluj-Napoca.

Ultimele Stiri
abonare newsletter