Actualitate

Mihaela şi fetele ei. Publicitate "la feminin".

Preşedinta Asociaţiei Femeilor de Afaceri din Cluj conduce Vitrina Advertising, o agenție de publicitate la feminin.

An de an, 8 martie e o zi specială la cunoscuta agenție de publicitate Vitrina Advertising. Birourile se umplu cu flori, sosesc mesaje de felicitare de peste tot și echipa ia o pauză de la activități ca să se bucure împreună de această zi dedicată femeilor, majoritare aici. De altfel, creativitatea, eleganța și emoția se simt în agenție datorită numărului mare de doamne și domnișoare din echipa condusă de Mihaela Rus.

Vitrina iese în evidență ca un exemplu al potențialului feminin împlinit într-o lume la masculin: în majoritatea agențiilor de publicitate predomină bărbații, iar cele mai multe companii sunt conduse de bărbați. Vitrina Advertising face excepție de la ambele.


Mihaela Rus: „Noi, femeile, știm să punem în valoare factorul emoțional”

Acționar unic și CEO al agenției, Mihaela Rus militează pentru schimbarea mentalității în ceea ce privește femeile în posturi de conducere. „Businessul nu are sex, regulile nu sunt diferite pentru bărbați sau pentru femei. Competiția economică nu are favoruri sau restricții bazate pe gen, nu ești bărbat sau femeie, ci doar un jucător într-o piață competitivă. Ești om de business și ești obligat să te adaptezi la mediu, cu bune și cu rele. Nu cred că am avut un dezavantaj în business prin faptul că sunt femeie. Ba chiar cred că sensibilitatea tipic feminină este un avantaj, fiindcă azi oamenii caută afaceri și cu suflet, nu doar cu cifre. Noi, femeile, știm să punem în valoare factorul emoțional. Sunt convinsă că este nevoie de o schimbare de mentalitate, fiindcă la noi femeile sunt încă minoritare în pozițiile de lider în organizații și între proprietarii de firme”, spune ea. Iar această credință nu a lăsat-o doar la nivel declarativ, ci a promovat femei în conducerea agenției: Vitrina are un consiliu executiv exclusiv feminin.

„Mă mândresc cu echipa Vitrina. În toți cei 26 de ani de activitate, a fost o echipă de oameni extrem de creativi, dedicați, pasionați de publicitate și mândri de apartenența la acest brand și este un privilegiu să am în jur atâția profesioniști excepționali și loiali. Dintotdeauna am avut multe femei în echipă, însă, într-adevăr, în ultimii ani am constatat că am devenit «majoritare», odată cu dezvoltarea segmentelor de client service, comunicare și PR, creație. E o mulțumire suplimentară, ca femeie, să poți contribui la cariera unei alte femei, care are și ea, ca tine, o familie, responsabilități, și care își dorește o viață împlinită și din punct de vedere profesional”, explică Mihaela Rus.


Primul angajat, tot o doamnă

De altfel, coincidență sau nu, primul angajat al agenției este tot o doamnă, Csilla Olteanu, și, lucru rar întâlnit  în această industrie mereu în schimbare, face parte și acum din echipa Vitrina. Ea trece în revistă cu plăcere așa numitele „familii Vitrina”: opt cupluri care s-au format aici și s-au transformat apoi în familii. Vitrina le poartă noroc și azi, fie că sunt în continuare în agenție sau lucrează altundeva – niciuna dintre familii nu s-a destrămat.

Georgeta și Dan Cerbănic s-au cunoscut la Vitrina, s-au îndrăgostit aici, au făcut nunta cu colegii și sunt și acum împreună 24 de ore din 24 – și la serviciu, și acasă. „Este varianta ideală pentru noi să petrecem cât mai mult timp împreună”, explică Georgeta Cerbănic.


Mai mult decât muncă în echipă

În agenție, colegialitatea feminină înseamnă mai mult decât munca împreună: de la sfaturi împărtășite pentru creșterea sănătoasă a copiilor și rețete care mai de care mai delicioase până la discuții despre modă, practicarea sportului împreună ori mersul la spectacole și chiar în vacanțe. Coincidență sau nu, și numele agenției e tot la feminin.

Din toate aceste motive și încă multe altele, pentru care ar fi nevoie de încă un ziar, 8 martie e zi de sărbătoare la Vitrina Advertising. La mulți ani tuturor femeilor!

Ultimele Stiri
abonare newsletter