Actualitate

Donează sânge și mergi la UNTOLD Festival

“Pay with blood”, în 20-21 iulie donatorii din Cluj-Napoca primesc bilete pe loc

Campania de încurajare a donării de sânge “Pay with blood”, desfășurată în perioada 14-24 iulie, de UNTOLD Festival în parteneriat cu Institutul Național de Transfuzie Sanguină (INTS), a reușit să tragă un semnal de alarmă important și, pe lângă mobilizarea națională a donatorilor de sânge, campania se bucură de ecouri numeroase în prestigioase publicații internaționale precum The Guardian sau BBC News.  

Campania Pay with Blood preconizăm că va atrage un număr estimat de peste 500 de români care își vor plăti biletul la festival donând sânge.


Toți cei care donează între 17 și 19 iulie la caravana mobilă de transfuzie din Parcul Herăstrău București, sau între 20-21 iulie la Centrul de Transfuzie Sanguină din Cluj-Napoca, primesc pe loc bilete la UNTOLD Festival. Mai mult, donatorii care merg în centrele regionale și județene de transfuzii din toată țara și completează formularul de donator de pe www.untoldfestival.com primesc reducere la abonamentele festivalului.

“Pay with blood este o inițiativă inedită și curajoasă, care atrage atenția asupra nevoii reale de sânge în România. Am vrut să să contribuim activ la creșterea numărului de donatori și, în același timp, să oferim fanilor o metodă unică de a-și plăti biletul la festival”, spune Adrian Chereji, Director de Marketing și Comunicare UNTOLD Festival.


Doar 1,7% dintre români donează sânge într-un an, România fiind, astfel, printre ultimele trei țări din Europa după numărul de donatori, potrivit datelor Institutului Național de Transfuzie Sanguină. În 2014, au fost donate aproximativ 429.000 de unități de sânge la nivel național, din care aproape 49.000 în București, în contextul în care aproximativ un milion de bucureșteni ar putea fi donatori de sânge în decursul unui an, conform INTS.

“Nevoia de sânge este foarte mare la nivel de țară și, mai ales, în București. Unitățile colectate în 2014 au fost procesate pentru obținerea a aproximativ 110.000 de produse de sânge care au fost trimise către spitale, în condițiile în care cererea, pe care o asigurăm cu greu cu sprijinul centrelor limitrofe, este de aproximativ 200.000”, spune Dr. Doina Goșa, Directorul Centrului de Transfuzie Sanguină din București.


Campania “Pay with blood” a fost dezvoltată de UNTOLD Festival în parteneriat cu Institutul Național de Transfuzie Sanguină și cu sprijinul McCann București.

abonare newsletter