Actualitate

Accidentul aviatic din Apuseni. Dr. ZAMFIR: "Am avut o senzaţie de MOARTE IMINENTĂ"

Supravieţuitorii accidentului aviatic din Apuseni au rememorat, momentul teribil în care avionul s-a prăbuşit. "Am văzut vârful copacilor şi am avut o senzaţie de moarte iminentă", a spus doctorul Radu Zamfir, unul dintre supravieţuitori.

"Eram în spatele pilotului şi am văzut la un moment dat că face manevre, turează motoarele ca şi cum ar încerca să degivreze. Am auzit la un moment dat cum se despind bucăţile de gheaţă de pe elicea din dreapta. La un moment dat a coborât, ieşind din ceaţă. Moment în care am văzut în faţa avionului culmea muntelui. A reuşit să ridice puţin avionul deasupra crestei şi să evite poate un impact care ar fi putut fi fatal pentru noi toţi. Ulterior, avionul a început să piardă altitudine. În momentul în care am văzut vârful copacilor că se apropie de noi, a fost momentul în care am realizat că poate totuşi nu va reuşi să înalţe avionul şi am realizat că probabil ne vom prăbuşi", îşi aminteşte medicul Adrian Ianceu, potrivit realitatea.net.

Medicul Valentin Calu a rememorat şi el momentele dramatice din momentul prăbuşirii: "Am nişte amintiri destul de vagi în legătură cu ce făceam în momentul acela. Cred că aşteptam, mă uitam la ceas, încercam să îmi dau seama cât mai avem de mers. Ce ţin minte este momentul impactului. Ţin minte momentul în care piloţii încercau să degivreze motoarele. Ulterior, ştiu că am intrat într-o zonă cu ceaţă densă. Când am ieşit din ceaţă, eram foarte aproape de vârful muntelui şi de brazi. Am simţit momentul impactului după care, în capul meu, văd aripa cum se rupe, după care nu mai ştiu. Ştiu că m-am trezit afară din avion. Am aflat ulterior că cei doi colegi care erau conştienţi ne-au scos din avion".

Medicul Cătălin Pivniceru îşi aminteşte că totul s-a petrecut foarte repede: "Am intrat într-o ceaţă extrem de densă. Cred că am adormit. Ce m-a trezit a fost zgomotul neobişnuit al motoarelor. Motoarele nu sunau ca până atunci. Cred că în mai puţin de un minut am ieşit din ceaţă şi sub noi erau brazii. În clipa aceea am conştientizat că ne prăbuşim. prea mult nu a durat. Cam 15-20 de secunde. Am auzit un zgomot puternic şi mi-am închipuit că a fost aripa care a lovit. Din clipa aceea nu îmi aduc aminte nimic. A fost dureros să nu poţi să transmiţi un mesaj simplu "Sunt viu".

Medicul Radu Zamfir a spus că în acele momente a avut senzaţia de spectator la propria moarte.

"Am urcat în acelaşi avion în care urcasem de sute de ori fără a-mi trece prin cap că se poate întâmpla ce s-a întâmplat. Lucrurile s-au desfăşurat foarte repede. Am văzut vârful copacilor şi am avut o senzaţie de moarte iminentă. Primul lucru m-am evaluat pe mine să văd dacă am ceva leziuni, după care i-am scos pe ceilalţi colegi din avion. Am ajuns şi la Adrian Iovan. Era prins în ruinele avionului. Am încercat să îl descarcerez cu instrumentarul din trusa de chirurgie. Piciorul îi era prins. Pe Aura Ion am extras-o din avion şi am întins-o la o distanţă de siguranţă", a spus Zamfir.