Actualitate

Mesaje false de la pretinși curieri, primite de români după Black Friday. Cer date personale sau de pe card

Mai multe campanii de phishing au fost semnalizate de români în ultimele zile, după Black Friday. Pretinși curieri cer datele personale sau detalii de pe card.

Mesaje false de la pretinși curieri, primite de români după Black Friday. FOTO: Facebook Mesaje false de la pretinși curieri, primite de români după Black Friday. FOTO: Facebook

 

 


Perioada de Black Friday 2022 este una prielnică pentru înșelăciuni, motiv pentru care experții avertizează asupra tentativelor de fraudă din această perioadă. 

 


Cele mai multe capcane vin prin email şi promit reduceri spectaculoase la telefoane, tablete, smartwatch-uri şi alte asemenea produse. Clienţii se trezesc însă pe site-uri unde li se clonează cardurile şi rămân fără bani în cont.

Mai mulți români au semnalizat pe rețelele de socializare că au primit mesaje de la pretinși curieri care pretind că au reținut coletul destinat livrării din cauza unor costuri neplătite sau a adresei greșite și care cer datele personale și detalii de pe cardul de credit. 


Cum puteți să vă feriți de fraude?

Iată recomandările specialiștilor pentru a evita astfel de neplăceri de Black Friday 2022:

1. Identificați și ignorați mesajele de phishing de Black Friday 2022. Escrocii folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puțin vigilenți. Aceștia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false și îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.


2. Nu cumpărați produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. Verificați legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învățați din experiența altora.

3.  Alegeți doar magazine online cu certificate SSL, astfel încât să le puteți confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS și un lăcățel indică faptul că sunteți pe o pagină securizată, dar magazinele online respectabile furnizează și informații legate de identitate împreună cu certificatul SSL.


4. Nu divulgați codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianților online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacția este posesorul real al cardului.

5. Faceți o scanare completă a sistemului înainte de a iniția o plată și asigurați-vă că este 100% sigur.

6. Când tranzacția de Black Friday este finalizată și primiți în continuare mesaje de la departamentul de relații cu clienții al magazinului online, cereți informații în plus în legătură cu măsurile de securitate suplimentare solicitate de comerciant.

7. Folosiți conexiunea de date mobile a telefonului sau tabletei pentru a face achiziții online. Evitați să faceți cumpărături conectați la o rețea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceți asta, folosiți o soluție de plată dedicată, pentru a vă conecta în siguranță la contul bancar sau pe site-uri de plăți online.

8. Pe cât posibil, faceți cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpărați în timp ce sunteți la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul școlii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.

9. Asigurați-vă că folosiți o soluție de securitate care blochează și reclamele periculoase. Mențineți-vă întotdeauna browser-ul și soluția de securitate actualizate. Troienii bancari și virușii cu componentă de rootkit sunt amenințări în creștere. Aceștia fură informații bancare, monitorizează tranzacțiile sau se autentifică în conturile bancare în timp ce stau ascunse în sistem.

10. Verificați-vă regulat conturile în special înainte și după tranzacțiile online de Black Friday 2022, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

CITEȘTE ȘI:

ATENȚIE, nu deschideți! Mesaje false transmise pe email în numele ANAF

Ultimele Stiri
abonare newsletter