Actualitate

Magazinele Profi din Cluj aprovizionează „Raftul Bunătăților Locale” cu produse ale micilor producători din zonă (P)

Joi, producători artizanali locali din zona Clujului și-au făcut intrarea oficială pe rafturilor magazinelor din rețeaua Profi din municipiului Cluj-Napoca.

Magazinele Profi din Cluj aprovizionează „Raftul Bunătăților Locale” Magazinele Profi din Cluj aprovizionează „Raftul Bunătăților Locale”

Este vorba despre magazinele din cartierele clujene Mărăști, Zorilor și Grigorescu, în care a apărut „Raftul Bunătăților Locale”. De fapt, acesta este numele inițiativei Profi de a ajuta la promovarea produselor tradiționale și a micilor producători  alimentari locali.

Astfel, la Raftul Bunătăților Locale vor fi expuse pentru vânzare alimente care să îmbogățească mesele clienților noștri cu produse tradiționale artizanale din această zonă, cu aromele și texturile lor specifice, atât de apreciate. 


„Încurajăm producătorii artizanali locali să producă și să vândă în condiții de siguranță alimentară bunătățile lor tradiționale pentru a le oferi clienților noștri gusturile cu care s-au obișnuit încă din copilărie”, a anunțat, la evenimentul dedicat acestei inițiative, Gaetan Pacton, directorul general Profi. Reprezentantul rețelei a mai adăugat că, pe măsură ce vor identifica producători locali apreciați și serioși, intenționează să extindă treptat sistemul și către alte mari orașe.

De altfel, evenimentul de la Cluj-Napoca urmează târgului organizat de Profi la Apoș la sfârșitul lunii septembrie pentru a pune în evidență valoarea producătorilor locali și a le mări astfel șansa de a prezenta la nivel național roadele muncii lor.


Programul urmărește intenția declarată de a sprijini efectiv activitatea micilor producători alimentari locali. „Aceștia sunt din ce în ce mai puțini și, ca să nu dispară, este nevoie urgentă să fie ajutați să vândă, să poată să trăiască,” a spus și Călin Costinaș, director general adjunct Profi. “Această acțiune nu are o miză economică pentru noi, este una de responsabilitate socială, menită să îi ajute să treacă peste actualele momente dificile”.

Ce înseamnă această deschidere pentru producătorii locali?


„Este foarte important pentru orice mic producător să aibă acces acum la o astfel de piață. De ce? Pe de o parte, comoditatea consumatorului este mai mare decât în trecut. În momentul în care acesta intră într-un supermarket, el vrea să plece de acolo cu întreg coșul zilnic necesar familiei sale. Clujul este un oraș aglomerat și atunci timpul pe care-l petrecem în trafic trecând de la un magazin la altul este este destul de mare astfel încât este esențial să găsești în aceste magazine o gamă cât mai diversificată de produse. Pentru noi este o oportunitate să fim mai aproape de clujeni, să fim mai aproape de cei care își doresc să consume produsele 
noastre”, ne-a declarat Felicia Tulai, fondatoare a brandului Luna Solai, ulei presat la rece obținut lângă Turda.


Felicia Tulai, fondatoare a brandului Luna Solai, ulei presat la rece obținut lângă Turda.


Pentru început, după ce au trecut printr-un un minuțios proces de selecție, un număr de peste 40 de producători locali sunt listați în magazinele Profi unde, în funcție de sezonalitate, vor fi prezenți cu lactate, produse din carne, legume conservate, murături, zacuscă, gemuri, siropuri, compoturi, ceaiuri, paste făinoase, ulei presat la rece, pâine și altele.

Cu peste 1600 de magazine în mai bine de 760 de localități și circa 28000 de angajați, Profi este cea mai extinsă rețea de retail modern și cel mai mare angajator din România.

CITEȘTE ȘI:

Târg cu produse locale, în centrul Clujului

abonare newsletter