Actualitate

200.000 de lei pentru renovarea Castelului Banffy, după EC 2022, cu ajutorul reciclării

Campania de încurajare a colectării selective organizate la ediția de anul acesta a festivalului s-a încheiat cu o donație de 200.000 de lei pentru renovarea castelului.

200.000 de lei pentru renovarea Castelului Banffy, după EC 2022, cu ajutorul reciclării. FOTO: EC - Amanda Maier 200.000 de lei pentru renovarea Castelului Banffy, după EC 2022, cu ajutorul reciclării. FOTO: EC - Amanda Maier

 

 


 

De la ziduri pe punctul de a se prăbuși, la un castel ce găzduiește constant evenimente, expoziții new media și concerte, castelul Bánffy din Bonțida a trecut, în ultimii ani, printr-o transformare vizibilă pentru toți participanții la Electric Castle. Parte din această schimbare se datorează și campaniilor de încurajare a colectării selective organizate cu fiecare ediție de festival, care se încheie cu donații pentru renovarea castelului. În 2022, pentru al 4-lea an consecutiv, compania Lidl România continuă să investească în comunitatea care găzduieşte festivalul Electric Castle şi susţine renovarea castelului Banffy din Bonţida.


 

Donaţia face parte din campania de încurajare a colectării selective printre participanţi, „Tu reciclează, Lidl donează”, demarată împreună cu organizatorii festivalului: pentru fiecare PET sau doză de aluminiu colectată, Lidl a promis că donează 1 leu pentru renovarea castelului. Anul acesta, timp de 5 zile, participanţii la festival au colectat peste 15.000 de recipiente în cele 3 aparate de colectare selectivă automată, de trei ori mai multe decât în anul anterior. Pentru a încuraja şi pe viitor participanţii la festival să colecteze selectiv, Lidl a decis să doneze de peste 13 ori mai mult, suma finală donată ajungând la 200.000 de lei, bani care vor fi direcţionaţi către restaurarea monumentului.


Din 2019 şi până acum, Lidl România a investit în total 540.000 de lei în renovarea castelului Banffy, iar suma donată anul acesta, de 200.000 de lei, va fi folosită pentru lucrări de racordare la energie electrică şi modernizarea celei existente. Banii sunt donaţi către fundaţia Transylvania Trust, care coordonează proiectul de reabilitare a monumentului din Bonţida.

Electric Castle și-a propus să reducă amprenta ecologică a festivalului

„Tu reciclează, Lidl donează” reușește să acopere două dintre obiectivele importante urmărite de Electric Castle: limitarea impactului evenimentului asupra mediului prin colectarea selectivă a deșeurilor, și readucerea castelului Bánffy la strălucirea de odinioară. 


Inițiativa face parte din programul Environment First, prin care Electric Castle și-a propus să reducă amprenta ecologică a festivalului. Rezultatele campaniilor anterioare s-au tradus în donații de peste 340.000 de lei făcute de Lidl România, din 2019 și până acum, în calitate de partener strategic al Electric Castle. Fondurile au ajuns la Transilvania Trust, fundația care coordonează lucrările de restaurare pentru castelul Bánffy. Din suma totală, 100.000 de lei au fost donați de către retailer în 2020, anul în care festivalul a fost amânat din cauza contextului pandemic. 

Peste 272.000 de oameni s-au distrat la Electric Castle 2022

5 zile de festival, 10 scene, 300 de artiști și peste 272.000 de participanți: așa arată bilanțul final al celei de-a 8-a ediții Electric Castle. Ediția cu cel mai divers line-up s-a întors în 2022 acasă, pe domeniul Banffy din Bonțida, și a demonstrat, pentru încă o dată, că nu există granițe reale atunci când muzica devine limbajul nostru comun.


A fost nevoie de 500 de tiruri de materiale, peste 350 de containere, 23.000 de metri pătrați de corturi și peste 150 de Km de cabluri de rețea pentru ca ediția din acest an să prindă contur. De buna ei desfășurare s-a ocupat o echipă de 2500 de oameni, din care au făcut parte 850 de voluntari.

Gorillaz, producția cea mai complexă din programul festivalului, a adus pe aceeași scenă 16 artiști, însoțiți la Bonțida de o echipă tehnică de 40 de oameni. Doar pentru a acoperi nevoile tehnice ale acestora, pe scenă a fost nevoie de peste 10 tone de echipament de show dedicate.

Cele 5 zile de festival le-au readus spectatorilor experiența autentică #EC, cu petreceri fără întrerupere și trupe care au făcut istorie, invitate în premieră în România. Pentru a o savura pe deplin, 15.000 de participanți au devenit cetățeni ai Electric Village - campingul amenajat de organizatori în proximitatea festivalului, iar alți 10.000 de oameni s-au cazat în casele și curțile sătenilor din Bonțida.

Peste 15.000 de oameni au văzut #EC8 de la înălțime și au surprins imagini spectaculoase din Royal Wheel, iar alți 10.000 de participanți s-au distrat în bumper cars și în carusel. Zecile de activități oferite in festival au fost testate, zi de zi, de zeci de mii de oameni.

CITEȘTE ȘI:

Twenty One Pilots a postat un videoclip pe YouTube cu prima piesă cântată la Electric Castle. VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter