Ştiri din Transilvania

De Blue Monday, cea mai depresivă zi din an, psihologii clujeni oferă ședințe de terapie gratuite

Asociația Daisler organizează a patra ediție a campaniei Blue Monday, intitulată după cea mai depresivă zi din an, sub coordonarea psihologilor clujeni Denisa Niță și Cristina Lațcu. Sute de persoane din țară vor primi consultații de specialitate gratuite, în perioada 18 – 31 ianuarie 2021.

 

 


Asociația Daisler lansează ediția a patra a campaniei Blue Monday, care poartă numele celei mai depresive zile din an, anume fiecare a treia zi de luni din ianuarie (18 ianuarie 2021).

 


Sub coordonarea psihologilor clujeni Denisa Niță și Cristina Lațcu, campania conectează sute de persoane din toată țara cu peste 30 de psihologi și psihoterapeuți români.  Psihologii îi vor asculta și asista în cadrul consultațiilor de specialitate gratuite, în perioada 18 – 31 ianuarie 2021.

Din 2005, în fiecare an, cea de-a treia zi de luni din ianuarie e supranumită Blue Monday. Conceptul a pornit de la faptul că mulți oameni au o stare generală proastă cauzată de trecerea sărbătorilor de iarnă, întoarcerea la muncă, o situație financiară mai precară decât în luna anterioară și per total o stare generală deprimantă.


Campania se desfășoară sub coordonarea a doi psihologi din Cluj, Denisa Niță și Cristina Lațcu.

„Blue Monday este un proiect foarte drag mie. Am pornit de la niște vederi, acum 3 ani, la prima ediție, și am ajuns la 80 de persoane care au beneficiat de terapie gratuită și 20 de psihologi parteneri anul trecut. În fiecare an crește numărul psihologilor care ne susțin, ceea ce înseamnă că nu doar noi credem în inițiativa noastră” a declarat psihologul Denisa Niță, coordonatoare a campaniei Blue Monday. 


42% dintre români sunt mai furioși, mai triști și mai fricoși la final de 2020 și început de 2021, Blue Monday devine o campanie cu adevărat importantă, potrivit unui studiu realizat de Institutul de Psihiatrie Socola, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași, Asociația Română de Psihiatrie și Psihoterapie și Universitatea Transilvania.

 „Campania Blue Monday a creat un awareness și pentru noi în ceea ce privește numărul mare de oameni care au nevoie să discute cu un specialist; au renunțat să se mai ascundă în spatele măștii de sunt bine, totul e sub control, lucru pe care eu, ca specialist, nu pot decât să-l apreciez și încurajez”, a explicat psihologul Cristina Lațcu, coordonatoare a campaniei Blue Monday.


Pornită în 2018, inițiativa permite celor care se simt singuri, triști sau deprimați în această perioadă să discute cu psihologi în cadrul unor ședințe oferite gratuit. Pentru a se înscrie, doritorii trebuie să completeze un formular disponibil la această adresă web. Ulterior vor intra în contact cu specialiștii înscriși deja.

Din cauza pandemiei de COVID-19, toate ședințele se vor desfășura în format digital. Mai multe informații vor fi oferite pe email după înscriere. 34 de psihologi din Cluj-Napoca, București, Timișoara sau Craiova vor sta la dispoziția doritorilor.

Proiectul este inițiat de Asociația Daisler și susținut de Daisler Print House. Asociația Daisler este un ONG fondat la Cluj-Napoca în 2016. Pe lista proiectelor asociației se numără și festivalul de light-art Lights On, Strada Potaissa – piața de flori altfel sau inițiativa de transformare a orașului intitulată Centrul Verde. Daisler Print House este o afacere de familie în domeniul tipăriturilor pornită în Cluj-Napoca în 2003.

CITEȘTE ȘI:

S-au aprins luminile la Cluj! Locurile în care poți să vezi instalațiile Lights On. FOTO

 

abonare newsletter