monitorulcj.ro Menu

Sănătate

Medicament care produce cheaguri de sânge şi infarct, la vânzare în farmacii

Experţii au decis că medicamentul Osseor, folosit în tratarea osteoropozei severe, poate produce infract. El riscă să fie scos de pe piaţă.

De-a dreptul şocant! Să vrei să te tratezi de o boală şi să rişti să faci infarct sau cheaguri de sânge consumând un anumit tip de medicament! Medicamentul Osseor ar putea fi scos de pe piaţă după ce s-a descoperit că consumul acestuia poate duce la infarct sau la producerea cheagurilor de sânge – la această concuzie au ajuns reprezentanţii Agentiei Europene a Medicamentului.

În România, acest tip de medicament se află pe lista medicamentelor compensate. A fost dată o alertă europeană prin care se recomandă ca acest tip de medicamente să nu mai fie prescris pacienţilor diagnosticaţi cu osteoropoză.

Cel mai grav este faptul că se ştia încă din anul 2011 că medicamentul poate produce anumite afecţiuni, doar că nu s-a făcut nimic pentru a fi scos de pe piaţă.

Medicamentul Osseor, sub forma de granule, se administreaza zilnic bolnavilor de osteoporoza. El conţine o substanta activa, numita "ranelat de strontiu", care are efecte similare calciului: stimuleaza formarea de tesut osos si reduce fragilitatea oaselor.

În urma studiilor făcute s-a depistat că din 1.000 de pacienţi trataţi cu acest medicament, 4 au făcut infarct şi alţi 4 cheaguri de sânge. 

Comisia Europeană va decide într-o lună dacă acest medicament va rămâne sau nu pe piaţă. În România există un număr de 1,5 milioane de persoane care suferă de osteoporoză.